/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Langsom ustabil netværk
Fra : o.v.n.
Vist : 405 gange
100 point
Dato : 14-07-16 00:58

Mit netværk mellem computerne virker ikke tilfredsstillende, når jeg kopierer filer mellem den bærbare og den stationære så starter overførslen med cirka 7Mbit/sek men går ned til 350 Kbit/sek og i perioder helt istå, så kommer der en meddelelse: En ukendt fejl og jeg kan forsøge igen eller annullere, jeg forsøger igen og overførslen starter forfra med 7 Mbit/sek men går igen ned i hastighed når halvdelen af filerne er kopieret.
Når jeg tester hastigheden på internettet så viser måleren at jeg får mere end de 25/25 som jeg betaler for hvis jeg bruger kabel men kun 9,58 Mbit/sek download og 14,66 Mbit upload
Begge computere er opgraderet til Windows 10 og jeg mistænker driveren til den bærbare for at være synderen, når jeg kopierer med kabel er der ingen problemer og hastigheden er højere, netkortet er Ralink RT3290 802.11bgn Wi-Fi Adapter
Jeg kopierer ved at åbne 2 mapper 1 på hver computer den ene på den jeg sidder ved og den anden gennem netværket på den anden computer og så bruge Kopier og Sæt ind
Er her nogen som kan foreslå en bedre driver?
HP har ikke nogen driver til Windows 10 til min HP Pavilion bærbare
Jeg er ikke vild med at skulle installere et program til at søge efter og installere drivere
Jeg vil meget hellere have et link til hvor jeg finder driveren

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-16 01:47

For mig lyder det mere som om at der er ´dårlig´ fil mellem det du vil kopiere.
Prøv dette gratis program, så kan du se hvilken fil det er, som giver den langsomme hastighed:
http://www.codesector.com/teracopy

Har du tjekket begge diske for fejl, ikke med Windows eget CHKDSK men med et andet program.
http://crystalmark.info/software/CrystalDiskInfo/index-e.html
+
http://www.hdtune.com/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-07-16 01:50

Jeg bruger altid at trække filer over i mapper, ikke kopi og indsæt.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 14-07-16 08:33

Jeg har oplevet fejl med "copy" "paste" med store datamængder fra digitale kamera, at jeg fik ødelagt directory strukturen på modtager harddisk.

Så meget rod at jeg købte program til "recover", og med succes fik genskabt de fleste af mine gamle digitale billeder ved at købe et "livslangt" abb. på EaseUS Customer Service Department <support@easeus.com>.

Firmaet gav en hurtigt og præcis service - jeg havde behov for.

Min fejl skyldes formodenligt, at hvis man copy - paste meget store datamængde (> 1000 mega Byte) og det går langsomt, kan program ikke håndtere den lange tid og mange transmissionsfejl, på den måde at lave rod i fil kartotek, så meget at program overskrev gamle ikke slettede filer.

Så idag gemmer jeg billedere fra kamera løbende (< 100 filer - < 1000 Mega byte) per copy - paste.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-07-16 10:21

Hvis jeg forstår dig rigtigt er det kun din WIFI forbindelse mellem computere som er dårlig,især ved kopiering.
Netforbindelse foregår ved 2 wififorbindelser til samme router, hvorfra fordeleginge imellemmel dem foregår. Det er derfor det hedder en router. Det er forbindelses vejen ( vej hedder rout på flere sprog)

**Hvis de to computere så bruger samme wifi kanal, så vil alt for mange datapakker kollidere, og skal derfor sendes om om om igen. Rresultat en langsom og dårlig forbindelse.

Det kan klares ved at bruge forskellige kanaler, hvis ellerd din router kan klare to forskellige kanaler samtidig, det er der ikke mange som kan.

Lad være med at bruge wifi andet end hvor det er nødvendigt. kaballforbindelse, har slet ikke de samme problemer.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 14-07-16 10:52

Om Transor´s svar løser problem, med din svage WiFi forbindelse - er uklart, men min erfaring er, at ethvert forsøg tager mega lang tid...

Og ofte erfare man - at problem ikke ønskes løst pga.....

Mit råd er at lære at leve med den svage forbindelse, ... undlade at "overbelaste" den ringe WiFi forbindelse med f. eks. store "copy" / "paste", ...., jeg har erfaring kan give fejl.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-07-16 11:49

Måske jeg skulle prøve at dele filerne i mindre portioner
Det er kun den ene computer som normalt bruges trådløs, den anden er med fast kabelforbindelse, det er upraktisk at slæbe et kabel med rundt når jeg flytter den bærbare, derfor vil jeg helst bruge trådløs net til den, kabelforbindelse til den bærbare var et forsøg som viste sig at kunne løse problemet men jeg vil ikke bruge netkabel til den bærbare hele tiden, derfor spørgsmålet

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 14-07-16 15:09

lyder som om MTU er sat med forskellige værdier

Accepteret svar
Fra : JegErHer

Modtaget 100 point
Dato : 14-07-16 15:15
Kommentar
Fra : stone47

Dato : 15-07-16 09:48

Vi kunne jo også tænke på firewallen i de 2 pcer. Nævne kanal belastningen på wifi kanalerne. Hvor mange brugere der der kan ses omkring. placeringen af routeren med antennerne, er det beton byggeri. Kan begge pcer se antennerne i direkte linie. Jeg har som regel gavn af at bruge en analyse app i min telefon. Hilsen Steen

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 15-07-16 11:52

Tak for svaret JegErHer. Det viste sig at routeren havde problemer med at finde DNS servere, nu er den helt stået af og jeg er på med en ny router

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 16-07-16 09:06

ok noget andet end det jeg skrev, og ret specielt dette kun påvirkede kopiring mellem maskiner som var på via WiFi, men godt du fik det løst.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-07-16 08:56

Ved godt spørgsmålet er lukket og du formentlig har løst problemet med en ny/anden router. Men jeg forstår ikke hvorfor du tester internettet hvis du har problemer med at kopiere filer imellem 2 computere på dit netværk. Interne problemer på et lan, som ikke er et AD netværk, kan ikke have DNS problemer. Det vil som regl være problemer med ARP tabellen på en router eller en switch. Dette kan som regl afhjælpes ved at genstarte udstyret, er der stadig problemer efter en eller flere genstart, så er der et problem med udstyret og sidste håb er at opdatere firmwaren.

Hvis man vil teste overførselshastigheden mellem 2 computere kan man bruge værktøjet jeg har linket til.
http://totusoft.com/lanspeed1/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-07-16 10:40

Citat
Det vil som regl være problemer med ARP tabellen på en router eller en switch. Dette kan som regl afhjælpes ved at genstarte udstyret,
det blev forsøgt adskillige gange når computerne ikke kunne "se" hinanden
Citat
Interne problemer på et lan, som ikke er et AD netværk, kan ikke have DNS problemer
det har jeg heller ikke påstået men da routeren slet ikke kunne bruges mere var det netop DNS problemet som vistes ved test, der har været andre problemer også som jeg ikke fik lokaliseret før routeren slet ikke gå hverken internet eller lokal netværk

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 17-07-16 12:54

Det kan aldrig være et dns problem med "bare" en router, det har været ARP tabellen. HVosdan har du konstateret det var et dns problem?