/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Dekupørsav støv larm.
Fra : kai-d
Vist : 376 gange
300 point
Dato : 09-07-16 13:17

Jeg har købt en dekupørsav, og da jeg saver i 4x6 cm. træ bliver der en hel del støv. Jeg har så købt en aske støvsuger og koblet den til dekupørsaven, den virker men larmer utroligt meget.
Er der her en som har en ide til at isolere denne støvsuger mindre lyd tak ?
Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-07-16 14:31

Tror ikke du kan isolere den, da motoren vil blive varm, er det en suger med stor beholder kunne du vikle et tæppe omkring den.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-16 16:31

Sæt sugeren udenfor og forlæng slangen så den passer!

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 09-07-16 16:33

Eller høreværn med liflig musik

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-07-16 16:45

Den larmer vel ikke mere end saven? Du kan jo forbinde støvsuger med start knappen på saven, så støjer de på begge samme tid

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 09-07-16 19:31

Støvmasker og høreværn er også et must hos hjemmefuskerne.
Men Arbejdstilsynet kan finde på at gribe ind hvis de tilfældigvis kommer forbi, det er jo vores fælles kasse med sygehuse, kroniske skader og førtidspensioner som er på spil

Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 300 point
Dato : 12-07-16 20:16

Prøv at sætte askesugeren ned i en flyttekasse.
Dæmper det støjen? Hvis ja - isoler kassen og lav
hul til slange og huller så luften/varmen kan komme ud.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 12-07-16 22:39

Tak for svaret nilsg.
Tak prøver.
Kai.

Kommentar
Fra : nilsg

Dato : 13-07-16 20:22

Tak for flere hundrede point .
Det varmer mit hjerte