/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
hvepsebo
Fra : hovsada
Vist : 363 gange
50 point
Dato : 08-07-16 15:37

jeg har lige opdaget et hvepsebo i fuglekassen i haven...får børnebesøg i morgen og alle gårdmænd i bebyggelsen holder week-end.
Har sat gaffatape for hullet, men nu er de udenfor ret VILDE...nogen gode forslag til at passivisere terroristerne ???
...uden for meget nærkontakt !

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-16 15:38

Der findes firmaer, der - mod betaling - kommer og sprøjter, så boet dør ud.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-07-16 15:44

...men bare ikke lige op til week-enden ---på mandag kan jeg få det gratis.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-07-16 15:45

Jeg tror de rykker hurtigt ud

Accepteret svar
Fra : vagnr

Modtaget 60 point
Dato : 08-07-16 16:09

Du kAN SMUTTE TIL NÆRMESTE BYGGEMARKED ups! og købe en spraydåse med "Staldchok", det er utroligt effektivt, jeg har så sent som i dag sprøjtet det ind i et skur med et hvepsebo, 1 time senere fløj der ikke en hveps i skuret eller i nærheden!

Jeg ville også sprøjte fuglekassen grundigt, hvepse er rigtig gode til at gnave (de rasper jo træ til at bygger deres bo) så du kan risikere de gnaver sig igennem gaffertapen!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 08-07-16 16:11

starter straks dytten....tak Vagnr

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 08-07-16 16:12

Tak for svaret vagnr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 08-07-16 17:16

Tak, jeg håber du får en hvepsefri dag med børnene