/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Kan ikke finde { og } på Mac-tastatur
Fra : nyfigen
Vist : 330 gange
200 point
Dato : 05-07-16 11:01

Jeg har lige købt en Mac mini, et MB110DK/B Apple Keyboard og en MB112ZM/C Apple Mouse. Skærmen har jeg fra min stationære Windows PC.

Mac'en har jeg købt fordi jeg har lyst til at programmere apps til iOS (iPhone og iPad), hvortil man skal bruge programmet Xcode, der kun kan køre på Mac.

Med Xcode programmerer man med Swift, hvor { og } bruges flittigt. Derfor synes jeg at det er mærkeligt, at jeg ikke kan finde disse krøllede tuborgparanteser på mit Apple-tastatur.

Som en nødløsning kan jeg måske anvende den firecifrede Unikode i stedet, men jeg håber meget, at der en løsning på mit problem.

Mvh nyfigen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-07-16 11:21

Kan du ikke oprette en genvejs tast, der laver tegnet.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 05-07-16 11:29

Er det Alt plus 9?

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 05-07-16 11:34

Til katekismus:
Alt + 9 giver en firkantet højreparantes ]

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 05-07-16 16:04

Har du prøvet

alt+shift+8/9

http://macbay.dk/9295591

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 06-07-16 06:24

Tak for svaret ans.