/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Tæller overarbejdstimer med ?
Fra : vedikkealt
Vist : 306 gange
200 point
Dato : 01-07-16 19:20

Hej allesammen.

Nu skal der samles 1924 timer i ustøttet arbejde for at optjene en ny dagpenge periode...

.....men nu er så spørgsmålet...?

Hvis man er ansat som sæson arbejder, hvor der er masser af overarbejde i en kortere periode....så bliver man modregnet overarbejdstimerne i dagpengene.....men tæller overarbejdstimerne med til at optjene de nye 1924 timer eller er det kun de ordinære 37 timer om ugen der tæller med ?

Hilsen fra vedikkealt

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 01-07-16 20:02

Jeg aner det ikke, men det ville da være ulogisk om ikke de talte med.

Hvis nogen påstår det modsatte, og ikke kan dokumentere det, så bør du klage over det.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 210 point
Dato : 01-07-16 20:14

Genoptjening af ny dagpengeperiode

Er din ret til dagpenge udløbet, har du mulighed for at optjene en ny periode.
Du kan genoptjene ret til en ny dagpengeperiode, når du har haft 52 ugers arbejde (1924 timer) inden for 3 år. Overarbejde tæller med i de 1924 timer inden for 3 år.

https://www.3f.dk/a-kasse/dagpenge/genoptjening-af-ny-dagpengeperiode

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 01-07-16 21:38

Tak for svaret Klaudi.

Så er det på plads.

Mage tak og god weekend

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-07-16 07:37

velbekomme og lige over