/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Skift host Kandu.dk
Fra : molokyle
Vist : 496 gange
300 point
Dato : 25-06-16 21:39

Hvis dette skal stå til troende?
Citat
Vi kender godt til problemet og mener det var et netværksproblem der var skyld i disse flaskehalse som gjorde, at brugerne fik timeout. Vi skulle meget gerne være oppe igen (håber vi) J

Etsoft har intet med Kandu.dk at gøre de hoster bare vores domain.

Med venlig hilsen / Best regards

Rasmus Andersen
Servicemedarbejder

Indsendt/postet i en tråd her på sitet af en anden bruger.

Så vil jeg anbefale Kandu Teamet at finde en anden host.

Efter gentagne nedbrud i de sidste par måneder, senest her til formiddag:

1.) http://peecee.dk/upload/view/460309
2.) http://peecee.dk/upload/view/460310
3.) http://peecee.dk/upload/view/460311

..så vil jeg anbefale at ETsoft vises vintervejen af Kandu og at I skifter udbyder.

Prøv f.eks. DanDomain som har 99.99 % oppetid:

https://www.dandomain.dk (...jeg har absolut INGEN andel i firmaet!)

Det koster.. Javel, men flere faste brugere har vist interesse for at holde sitet kørende og så kan man da vist finde en løsning til finansiering ad den vej. (Abonnement? 100 kr. om året til eksempel?)

Bare et foreslag

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 22:09

100 her og 100 der, hvis det blev aktuelt, så er det helt sikkert jeg logger ut med et "goodbye Ruth" Så god er den hjælp/råd heller ikke........
Giv den en gang finansiering via reklame.

Ugh, jeg har talt!

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-06-16 22:26

Det er ikke de 100 kr, der er problemet, molo, men at kandu så ofte er nede.

Hvis du ikke får et positivt svar på dette indlæg,
så er du med din store net/host viden,
et oplagt emne til at starte et alternativt kandu...

Eller hvem melder sig og hvem kan du foreslå?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 22:56

Jaaaaa, lad Molo starte. Det kunne f.eks hedde MOLOKAN
Så vil jeg godt bløde en 100 las.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 23:03

Hej Molo. Jeg skal udskifte min stationære computer. Hvilket fabrikat vil du anbefale..?
Jeg har i forvejen en bærbar pc, så det er kun en stationær der er interessant.

Prisleje max 6000,- gerne under.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-16 23:17

*LOL* svendgiversen & Tommy -> Det eneste jeg skal drive som ansvarlig administrator?
..er at drive den af !
Nøeh... jeg tænkte bare, at det måske skulle koste en 50-100 kr. om året at blive SUPERBRUGER ..med hvad det nu og i 'fremtiden' kan indebære?
..med forbedret oppetid og vedligeholdelse af kildekoden som følge og mål incl.
Alm. surf-forbi/søgning på nettet i jagt på en løsning/debat som alm. bruger af kandu.dk skal naturligvis være gratis.
Jeg har kun stillet spørgsmålet for at råbe de driftansvarlige op.
Ikke at jeg tror de lytter
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-16 23:21

......meeeeen ; kandu.dk kender jo min email adresse ...og meget andet. Så de kan da bare ringe , hvis de har brug for en kodeabe ...som ikke kan holde kæft og blander sig i ALT. Morgen, Middag & Aften.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-16 23:28

Kaptajn-Tommy -> Svaret på:
Citat
..det er kun en stationær der er interessant

Så: Intet over ..intet under: RAPTOR ..slå dem selv op på Google. Du har ikke råd alligevel
..men med dit budget så vil jeg foreslå en: http://www.edbpriser.dk/stationaer-konfigurerbar/foeniks-dtp-pro-intel-haswell-id-4975561.aspx
En rigtig middelklaase PC som der kan bygges videre på
Best Regards </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-16 23:39

Billigste RAPTOR som kan matche ovenstående: http://www.edbpriser.dk/stationaer-faerdigsamlet/vision-gaming-raptor-i7-4790-id-9135975.aspx
..men måske kan andre brugere bidrage med et bedre tilbud, hvis de skulle kigge ind i denne tråd.
Eyvind. o.v.n eller andre? Måske?
..ellers: Stil selv spørgsmålet Tommy-dreng.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-16 15:20

Citat
Stil selv spørgsmålet Tommy-dreng.
Ja jo selvfølgelig. Jeg tror, jeg smutter ind til byen og finder en computerbiks og snakker lidt med dem. De taler vel stadig dansk i Køwenhavnstrup - endnu.
Jeg har ikke brug for en "gamingcomputer"

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 26-06-16 16:08

Føniks ved lidt om computere.
Sidst jeg havde en stationær, byggede jeg den sammen med Føniks
Altså de solgte og jeg samlede.
https://www.fcomputer.dk/?gclid=CMnT3fftxc0CFZEy0wod7bELrg

Jeg vil også gerne lægge en 100 lap til "kodeaben".

IDÉ til reklamefinansiering:
Oversigt med stikordslink til omtale af ordentlige firmaer og reklamer. (ej styres af eks. google)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-16 18:24

Rigtigt Eyvind -> Jeg har kun gode erfaringer med Føniks; også når det kommer til 'fejlkøb' og ombytning

Tommy -> Ja der står: GAMING ...men det er ikke ligefrem forbudt at bruge den indvendige side af hovedet. GAMING-PC er blot et BUZZWORD i markedsføring for at få folk (Læs: Plag mor & far) til at betale overpris for et produkt, men RAPTOR (..i realiteten: https://www.mm-vision.dk ) laver faktisk udmærkede PC'ere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-06-16 19:40

Jeg bruger tråden lidt endnu - og skal nok honorere gode råd via oprettelse af pointråd - så kan flere få point Ja ja vi aflønner fyrstelig her i firmaet - ingen underbetalte her.

Jeg indrømmer blankt, jeg har ikke en skid forstand på indmaden i pc-fætteren. MEN!! Det, som computeren skal bruges til, har jeg.

Computeren skal bruges til.
Regnskabsprogram = Navision.
Bruges til en masse skriverier.
Billeder.
lidt pjank og fjas

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-06-16 20:18

Hvis du vælger et meget hurtigt skærmkort - får du også en "lækker" blæserlyd med i købet.

Du har jo egentlig ikke nogle krav til en computer.
Så:
noget Intel i7 processor
noget 8 GB ram
et godt netkort (evt. også trådløst)
2 almindelig hurtige harddiske (den ene til data lager)
rimelig god skærm
og passivt skærmkort (altså uden blæser - hvis det stadig kan fås)
god strømforsyning

drivere til win 10 eller win 8.1 som passer til dyret.

Det er bare min lille mening.
Jeg kan ikke specificere det, for det er lidt siden, at jeg købte ind.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 17:00

Onkel Haddock -> ..eller hva' me' at smøre ærmerne op og bygge den selv?

Start med CPU'en: https://www.version2.dk/artikel/saadan-bygger-du-din-helt-egen-processor-fra-bunden-832296

Vi skal nok hjælpe dig på vej med projektet hér på kandu.dk Du spørger bare, men opret spørgsmålene til 500 påængår ...det er MEGET velanset i de mere 'tekniske' kategorier!

Hen ad vejen så skal der bare bygges et bundkort med bus, IO, drev, RAM osv.

Operativsystemet skal skrives proprietært, da der næppe findes drivere til hardwaren, men netop dér kan jeg måske gi' en hånd (..for nogle få 100.000 kr./mdr). Det har jeg trods alt en grundlæggende viden om.
Jeg har da læst både f.eks. Tanenbaum : https://en.wikipedia.org/wiki/Andrew_S._Tanenbaum
..og Bjarne : https://da.wikipedia.org/wiki/Bjarne_Stroustrup
..samt været til foredrag med begge personligheder på bl.a DTU
Lyt til Bjarne hér ...hvis du har et par timer:

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 17:49

..og når Eyvind skriver skærmkort, så mener han sikkert grafikkort. Skærmdriveren som skal kommunikere med selve monitoren (skærmen) via grafikkortet er en software 'ting'.

Samme grafikkort kan 'snakke' med mange typer skærme. Derfor laver man ikke et skærmkort til hver type skærm længere (Det gjorde man faktisk tilbage i CRT, Plasma og LCD skærmens velmagtsdage). Man skriver et program (driver) som kan fortælle grafikkortet, hvordan skærmen vil have sine DATA (billede) præsenteret.

Et passivt grafikkort laves stadig. At det er passiv betyder blot at kortets køling ikke behøver bevægelige dele ...eller lign. (vandkøling; som i en bilmotor til eksempel), men kan 'nøjes' med køleribber til luftkøling (uden motor og ventilator). Her er et par eks.:

http://uk.hardware.info/reviews/3539/four-passive-graphics-cards-review-100-quiet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 27-06-16 17:56

Ps. Dette passivt kølede grafikkort er faktisk ikke helt ude i skoven og er til at betale:

http://uk.hardware.info/product/147204/sapphire-radeon-hd-7750-ultimate-1gb/specifications

Men husk nu: Du kan sagtens bygge det MEGET dyrere selv

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-16 07:37

Tak for svaret Eyvind.
Ja, nogen skal jo have påængårnø

Du er jo inde på 'medbyg' og det kan ofte være en god løsning; såvel ydelses-, som prismæssigt.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-16 09:00

Ja jeg laver så meget som muligt selv. Om det er fordi det er sjovt, eller jeg bare er nærig ved jeg ikke.

Og disse dejlige påænger, vil jeg straks føje til min samling.