|
| Kommentar Fra : o.v.n. |
Dato : 24-06-16 01:07 |
|
Sammenlignet med en racercykel er en el cykel tung, men den vejer kun lidt mere end end gammel mormor cykel så nej den er ikke for tung, du skal passe på batteriet den er ret dyr når den skal udskiftes, batteriet skal lades op mindst 1 gang om måneden også hvis du ikke bruger cyklen men batteriet må ikke sidde i laderen efter at den er ladet op.
En el cykel er en cykel med hjælpemotor og den kører ingen steder hvis ikke du selv træder i pedalerne, du vil sikkert få meget længere cykelture fordi du får hjælp fra el motoren op ad bakke, min bror har en el cykel og det er hans erfaringer jeg bringer videre her, jeg har kun fået en enkel prøvetur på hans el cykel men nok til at have oplevet at motoren er en stor hjælp op ad bakke.
Det er op til dig og din pengepung at afgøre hvilken cykel du køber brormand har en SCO fra Bilka, en veninde har en meget dyrere cykel af anerkendt mærke, hun har større problemer og er tit på værksted for at holde cyklen kørende end min bror ikke været på værksted med sin billige el cykel, men han har fået et nyt batteri fordi den gamle få hele vinteren uden at blive regelmæssig opladet, batteriet koster næsten halvdelen af en ny billig el cykel så pas på dit batteri
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 24-06-16 12:26 |
|
Jeg har elcykel af den billige slags fra T. Hansen.
eldelen , batteri og motor har holdt fint, undtagen afbryderkontakten, som jeg kunne skifte selv,og som ikke kostede meget.
Derimod har der været vrøvl med kranken i cyklen, men efter et brev til T.hansen endte det med udskiftning uden beregning, selv om almindelig reklamationstid var overskrevet.
Det er vigtigt at man passer batteriet korrekt, hvis det skal holde længe.
Læg mærke til at alle batterier har et temperaturkrav ved opladning. Tag det ind om vinteren og lad jævnligt på det. Det er ødelæggende at lade ved frostgrader.
Det kan sidde i laderen så længe det skal være fordi automatikken slår fra når batteriet er opladet.
Mit har holdt i 4 år på den måde.
| |
| Kommentar Fra : Eyvind |
Dato : 24-06-16 16:44 |
|
Transor - Citat Det kan sidde i laderen så længe det skal være fordi automatikken slår fra når batteriet er opladet. |
Er det dem alle som kan det. ??????????????
| |
| Kommentar Fra : transor |
Dato : 24-06-16 18:29 |
|
Hvis lithiumbatterier overlades kan de bryde i voldsom brand. Derfor har alle seriøse systemer en beskyttelse mod overrladning. Det er også derfor man kun må bruge originale ladere.
beskyttelsen kan være indvbygget i laderen eller i batteriet eller i apparatet. Ved nyere mobiltelefoner er det dog næsten altid i telefonen, sådan at man kan bruge en tilfældig lader.
For kort tid siden var der i fjernsynet omtale af nogle e-cigaretter som eksploderede, fordi folk brugte tilfældige ladere., og fordi de var noget billigt kinesisk skrammel.
Noget andet er at lithiumbatterier holder dårligt,hvis de aflades for dybt. Kun fine dyre systemer har beskyttelse,som afbryder batteriet i tide. så hvis du bruger bærbar computer ,mobiltelefon, eller elcykel lige til batteriet er helt afladet, så holder det ikke længe.
Jeg har en 11 år gammel bærbar ,som stadig kan køre på batteriet, når det er nødvendigt.
| |
|
Jeg har lavet min egen EL-cykel udfra en T.hansen cykel + ting købt fra Ebay.
Jeg har et stort batteri (15 AH x 36 V) der vejer 5.5 kg - men så kan det også køre mig mindst 50 km med op til 30 km/t i bakket terræn. Derudover vejer det nye nav ca. 1 kg ekstra - så alt i alt vejer cyklen 20 kg - i modsætning til den alm. T.hansen aluminium-cyklen som vejer 14 kg fra ny.
EL-cykel er et fantastisk redskab - i stedet for at knokle op ad bakkerne, så klare motoren det - og så kan jeg derudover sidde med ret ryg og nyde fuglene, naturen m.v.
| |
| Du har følgende muligheder | |
|
Dette spørgsmål er blevet annulleret, det er derfor ikke muligt for at tilføje flere kommentarer.
| |
|
|