/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvordan er det at bo i Greve?
Fra : klemme2006
Vist : 344 gange
100 point
Dato : 16-06-16 21:42

Jeg overvejer et job i Greve. Hvordan er det at bo der? Jeg ved absolut intet. Er der en god gammeldags by eller er det bedre at flytte til f. eks Køge, hvis man er til købstadsidyl? Kender man hinanden? Arbejder og bor man i Greve, eller er det en pendlerby? Er det trygt og godt?

Nok lidt uden for kategori, men Hus og Have er gruppen, jeg føler mig mest hjemme i

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-06-16 22:54

Kør en tur gennem byen/ lusk rundt i bil op og ned af gaderne om natten - går der 2 minutter før du får BLÅT lys, så er der sikkert at bo.
Hos mig tror jeg næppe de gider rykke ud, men så er alting til gengæld billigere, tænker på forsikring og LANGT til busser osv.

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 100 point
Dato : 17-06-16 07:37

Prøv at tjekke kommunens hjemmeside til en start. Den mest udbredte lokalavis i området Greve, Roskilde, Køge etc. er Dagbladet, der dækker en stor del af Sjælland og har en hjemmeside med et hav af lokalnyheder, også fra Greve. Prøv siden: http://sn.dk/greve
Den giver i alt rfald et indtryk.
Jeg kender Greve i etvist omfang og vi betegne den som en moderne, velordnet og levende kommune med en fornuftig befolkningssammensætning: stor overvægt af erhvervsaktive, mange pendlere, men også en hel del industri- og handelsvirksomheder, som er lokalt forankret. Der er enkelte ghettoprægede kvarterer i Hundige og et par andre steder, men som helhed et fornuftigt sted at bo, tæt på strand og by, og alligevel stille og roligt. Blå blink? Ja, men det er der overalt i hovedstadsområdet, og Greve er ikke tilnærmelsesvis så slemt som Brøndbyerne, Ishøj m. fl.
Der er ikke meget gammelt byggeri, kun i den smukke gamle Greve landsby, men ellers er det nyt byggeri, mest fra 1960'erne og fremefter. Indkøbsmulighederne findes i Greve Midtpunkt, som er et nogenlunde godt center og i det enorme Wawes, Hundige Storcenter.
TAg over og brug en dag på at undersøge det med egne øjne.

Godkendelse af svar
Fra : klemme2006

Dato : 18-06-16 15:54

Tak for svaret Oldboston.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 18-06-16 19:17

selv tak, klemme2006. Jeg tænker, at du også¨kan have glæde af at gå ind på http://www.noegletal.dk/
Det er Indenrigsministeriets database med sammenligningstal for alle landets kommuner. Dukan se alverdens oplysninger og sammenligne med f. eks. din egen kommune, f. eks. om skatter, befolkningssammensætning, skoler, indkomstforhold og meget meget andet.