/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mails og Windows 1o
Fra : Otnob
Vist : 459 gange
300 point
Dato : 12-06-16 18:42

Jeg har 3 forskellige adresser, Outlook live, Webspeed og Gmail, tidligere med Windows7, når jeg åbnede en mail blev den åbnet i Google Chrome, hvor jeg med det samme fik oversat diverse fremmedsprog til dansk.
Nu bliver de åbnet i Internet Explore hvor denne facilitet ikke findes.
Hvorledes kan jeg få åbnet mine mails i Google Chrome?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 12-06-16 18:43

Du skal vel bare hente og installere Google Chrome.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-16 19:21

Jeg ville gå ind under Indstillinger > System > Standardapps og så ændre mail til Google crome

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-16 20:19

Windows 10 mailprogram er noget bras.
Gør som de andre siger hent en google crome.
I adresselinjen skriver du www.google.dk
Klik så oppe til højre >(de 3 linjer) indstillinger og sæt den til standard.
Eller bruge internet explorer på samme måde.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-06-16 21:26

Jeg må ikke have udtrykt mig klart nok, jeg har Google Chrome.

Teed
Der er ikke noget under indstillinger som kaldes "Standardapps"

Eyvind.
Min Google er sat til standard.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 12-06-16 21:30

Så skal du bare

www.google.dk og logge ind med din gmail.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-16 21:49

Lyder underligt at der ikke er noget der hedder Standardapps? Det gør det på alle mine PC'er der kører win 10! Du skal ind under Windows indstillinger!

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-06-16 22:42

Jeg burde nok have nævnt at min Gmail åbner sig i Google Chrome

Det er de 2 andre hvor jeg mest få pos på som åbner sig i Internet Explore.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 12-06-16 22:46

Jeg tror det er den nye Browser Microsoft Edge som maser sig på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-06-16 23:27

Hvordan åbner du mails nu?
Du skriver at mail åbner i Internet Explorer så du må klikke på et eller andet for at åbne Internet Explorer
Hvad med at åbne Google Crome og så logge ind på de forskellige mail konti med den
Du kan bruge en hvilken som helst browser til dine mails men du skal åbne browseren og så logge på
Jeg bruger Thunderbird til alle mine 3 mail konti men kan også logge på dem alle 3 med Firefox som er min foretrukne browser

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-06-16 23:37

Brug søgefunktionen til at søge efter standardapps

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-16 11:00

Det er de 2 andre hvor jeg mest få pos på som åbner sig i Internet Explore.

Altså - posten åbner sig ikke selv i en browser.............men link i en mail kan åbne sig i en browser.

Du kan styre hvad et link skal åbnes med.
Højreklik på linket og vælg åben med og så kan du bestemme om det er google eller noget andet.

Browsere
Edge browseren ligger klar til brug
Internet Explorer ligger også klar - men den er bare gemt lidt.
Startruden - alle apps - rul ned til tilbehør og højreklik på Internet Explorer og vælg evt føj til processlinjen og den ligger klar

Du kan jo også køre med gmail fra Internet Explorer

Det blå e med hak i er den nye edge
Det blå e med gul ring er den "gamle" Internet Explorer" i nyeste udgave.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-06-16 13:19

Hej o.v.n.

Dit forslag lyder umiddelbart enkelt, men hvordan logger jeg ind på de forskellige mail konti i Google Chrome?
Jeg formoder at jeg åbner i den nye Browser Microsoft Edge og ikke i Internet Explore som jeg skrev.
Ved opstarten af Windows10 startes der med et "tilbud" om at tilmelde mails hvilket jeg har gjort og derefter ligger der sammen med mange andre Iconer på skrivebordet et karakteristisk Icon som nærmest forestiller en papirflyver som jeg herefter trykker på for at se indkomne mails, der står ikke noget om hvad den side som åbner sig hedder.
Windows10 er helt ny for mig og jeg ønskede at jeg kunne have fortsat med Windows7, men den gamle Notebook gik i stykker og den nye Notebook er med Windows10.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 13-06-16 14:19

I windows 10 følger der et mailprogram med som ikke er særlig god. (den med papirsflyveren)

Google Chrome er en browser.
Inde fra den browser kan du køre eks. google mail (gmail) og andre mails.

Start med at åbne google chrome
skriv så i adresselinjen www.google.dk og tryk enter

Nu kan du logge ind med din gmail og password.

Her inde i googlemail kan du tilknytte flere mails.

Start lige med dette:

Start med at åbne google chrome
skriv så i adresselinjen www.google.dk og tryk enter

Nu kan du logge ind med din gmail og password.

Så fortsætter vi derfra.

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 13-06-16 15:07

Hvad med Windows live mail, virker den ikke med win10. Jeg har ikke 10eren endnu, men de skal man vel have engang.
Undskyld jeg bryder ind i denne tråd.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-16 17:25

EiHaBr - det er ikke ret længe, at den opgradering til win 10 er gratis.

Hvis du har en windows live mail adresse kan den bruges til registrering af win10
og den kan køres i win 10. mail-program. (som dog ikke er det bedste mail-program)

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-06-16 17:26

Hej EiHaBr

Det er i orden og Windows live mail virker men bliver ændret til Outlook live mail.

Eyvind
Jeg kører fint med Gmail, det er ikke noget problem, men kan du give mig tråden til hvor jeg kan tilknytte andre mail konti i Google, så er det måske løsningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-16 18:53

Ok og jeg går ud fra at du er logget ind Her:

www.google.dk med din gmail.

Og evt står i indbakke.

Oppe til højre er der et tandhjul og en lille pil - klik på den.
klik så på indstillinger
og så på fanen konti og import
lidt nede kan du:
Tilføj en anden e-mailadresse, som du ejer

Nu vil alle dine mails fra forskellige konti dukke samlet op
Du kan vælge at svare fra den pågældende mail eller altid fra din gmail.

Du kan også videresende fra andre mails til gmail.

Der er mange muligheder.

Jeg har en mail i eget domæne hvor alle mails sendes til min
gmail fordi min postkasse ikke er så stor

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 13-06-16 19:32

Hej Eyvind

Tak for svaret, nu skal jeg blot have fundet mine adgangskoder så er jeg også sikker på at det er løsningen.

Godkendelse af svar
Fra : Otnob

Dato : 13-06-16 19:33

Tak for svaret Eyvind.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-06-16 19:54

Forhåbentlig -

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 14-06-16 13:10

Til orientering

Så i Computerworld hvorledes man på en enkelt måde kan løse mit problem og har benyttet det og nu fungerer det.

Sådan gør du:
Når først du har installeret den browser, du gerne vil bruge, er det lige ud ad landevejen.

Trin 1. Gå ind i Windows 10 Indstillinger.

Trin 2. Klik på System.

Trin 3. Klik på Standard-apps. Her kan du hurtigt og nemt vælge, hvilken browser du helst vil bruge.
Read more at http://www.computerworld.dk/art/234491/saadan-aendrer-du-standardbrowser-i-windows-10#Uvi2e7z2qT5EquEq.99

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-06-16 16:58

Ja det var jo det jeg skrev i mit første indlæg

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-16 09:44

Ok Tedd - jeg skylder dig 310 point.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-06-16 12:04

Nej jeg tror jeg har point nok Erling Jeg vandt for øvrigt en mp3 afspiller på Kandu for mange år siden. Jeg venter stadigvæk på den. Nå men det var et sidespring!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-06-16 12:08

Nåe ja - men jeg havde nu heller ikke tænkt på at betale.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 15-06-16 13:02

Haha