/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Energimærke
Fra : omahexen
Vist : 403 gange
200 point
Dato : 11-06-16 09:04

Vi har et hus på 142 m2,huset er i to etager,og af ældre årgang.Vi har fået lavet en energimærkning,med henblik på salg.I stuen har vi en brændeovn,og på 1ste sal en mindre pilleovn,der er elgulvvarme i badeværelset,som er den eneste opvarmning med el.Huset er fornuftigt isoleret.Vi bruger ca.8.500 kr til opvarmning om året,trods det får vi kun et G,hvad jeg finder højst besynderligt,har diskuteret det med energimærkekonsulenten,som godt kunne forstå vores frustration,men han henviste til,at han havde hans regler og tabeller at gå efter,så derfor spørger jeg,hvad er sådan en energimærkning værd ?.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-06-16 09:52

Brændeovn er en miljøsviner - måske derfor

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 11-06-16 12:09

Citat
Energimærkningen består af to dele:

En vurdering, der viser hvor store energiudgifter, der er for boligen - for eksempel til olie, gas, fjernvarme, el og vand.

Besparelsesforslag der viser hvilke forbedringer, det kan svare sig at gennemføre ved boligen.
Besparelsesforslagene viser også, hvor meget man kan reducere energiudgifterne, hvis man foretager forbedringer af boligen med ekstra isolering eller energivinduer.

http://boligejer.dk/energimaerkning-boliger

Besparelsesforslag der viser hvilke forbedringer, det kan svare sig at gennemføre ved boligen.

Til energimærkningen må der jo også været skrevet kommentarer til evt. forbedringer.

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 11-06-16 14:25

hvor meget isolering er der i dit hus?

Hvor gamle er dine vinduer, og hvordan er de konstrueret ?

hvor meget brænder bruger du om året ?

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-06-16 19:53

Bille 1948,hvorfra har du,at en brændeovn er en miljøsviner ?,prøv at gå ind på "Boliuses"hjemmeside,der står der,hvordan man fyrer i en brændeovn,uden at det skader miljøet !.Thomas,Som skrevet,er huset rimelig isoleret,huset.. er blevet termofotograferet,hvor der faktisk ingen bemærkninger var.Vi bruger 4x960 kg briketter,plus strøm til gulvvarme i badeværelset.Energikonsulenten siger,at han kun må beregne 15 % fra brændeovn og pilleovn,og det er det jeg mener,det giver jo et helt forkert billede af,hvor stort forbruget er. PS.vinduerne er fra2006 og 2009.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 11-06-16 20:33

Jeg har ikke været ude for en brændeovn, der ikke har "forpestet" hele nabolaget med røg og ildelugt.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-06-16 21:11

Små 4 tons briketter + strømmen til gulvvarmen er ikke noget der giver et godt energimærke. Muligvis er det billigt, men godt er det ikke. Regnet som energi (ikke kr) er det ikke for godt. Så energimærke G lyder som en pletter.

Når det så er sagt, er energimærket noget sjusk, embedsmænd uden jordforbindelse har opfundet og lavet til lov. Listen af skrammel og bæ fra de klovner er uendelig. De lovgiver og de lovgiver - håndhæver ikke - og fumler bare videre. BE mærkningen er om muligt endnu mere umuligt. Længe leve DJØF'erne og alt deres makværk.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 11-06-16 21:24

/¤#&¤(#=#? Mage til ringe virkende hjemmeside skal man lede længe efter. Troede elendighederne toppede med www.sol.dk , men www.kandu.dk er den ringest virkende hjemmeside jeg vist nogensinde har oplevet.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-06-16 16:18

Er du sikker på at denne kommentar

"/¤#&¤(#=#? Mage til ringe virkende hjemmeside skal man lede længe efter. Troede elendighederne toppede med www.sol.dk , men www.kandu.dk er den ringest virkende hjemmeside jeg vist nogensinde har oplevet."

hører til denne tråd om energimærke?

Den passer bedre her http://www.kandu.dk/spg176325.aspx

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 12-06-16 16:36

Rent raseri Ans, da jeg igen igen igen blev kylet af. Uden at have fulgt mit eget tip. Gad ikke skrive indlægget igen.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 13-06-16 08:36

3773,hvis man ikke går ud fra omkostningerne til opvarmning af boligen,hvad går man så ud fra ?. Hvor mange kan sige,at de bruger for under 10.000 kr.om året til opvarmning ?.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 14-06-16 08:38

Tak for svaret ans.