/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Program til at redigere videoer
Fra : ingelein
Vist : 410 gange
100 point
Dato : 10-06-16 12:12

Hej
Jeg har taget en del videoer fra Garderens Dag og Bagsværd Regatta 2016. Desværre havde jeg slet ikke overvejet at jeg ville tage videoer med mit Kamera, så 8GB kortet blev hurtigt fyldt, så jeg ikke kunne tage videoer af kajakroerne. Heldigvis havde jeg også min Ipad med, så jeg brugte den til videoer. Nu har jeg fået flyttet videoer fra Ipad over på min PC og vil gerne lave en film af weekendens to begivenheder. Samtidig klippe lidt still billeder ind hist og her, fordi jeg jo slet ikke havde tænkt i video/film baner hjemmefra. Jeg kal også have klippet nogle fotos ind fra andres Iphones. ........ Altså et større projekt. En del af videoerne skal beskæres, så f. eks. ventetider indtil start af kajakroningen klippes væk. Lyden må der også gøres lidt ved. Jeg vil gerne beholde nogle af kommentatorens meddelelser, dels indføje egne.
Jeg har downloadet Windows Essential 12 programmet, som indeholder et redigeringsprogram, men desværre helt uden nogen vejledening.
Er der et andet brugbart program?
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-16 12:21

De bedste gratis er disse.
Windows Movie Maker:
http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/movie-maker
Eller
http://www.xmedia-recode.de/screenshots.html
NB det tager sin tid at lære et nyt program.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-16 12:25

Kan du ikke finde ud af Movie Maker, så er vejen altså lang og kedelig, da det er meget nemt at have med at gøre:
https://www.google.dk/search?q=Windows+Movie+Maker%3A&oq=Windows+Movie+Maker%3A&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=Windows+Movie+Maker:&tbm=vid

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-06-16 12:41

Der findes også købe programmer som ikke nødvendigvis er dyre = som Adobe.
Mange kan du indsætte kommentarer og andet, samt du kan zoome ind på de ting du vil fremhæve.
Camtasia Studio 8 er et af dem, bruger det selv og er godt tilfreds
samt Tmpge til hurtig redigering/klipning.
https://www.youtube.com/results?search_query=tmpge
https://www.youtube.com/results?search_query=Camtasia+Studio+8

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 10-06-16 18:30

Hvilket/hvilke format ligger dine filmklip i?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 10-06-16 23:06

Filformat burde ikke betyde noget, Codecs burde være med i softwaren.

Her lavede jeg en hurtig ´hjælp / 10min´ med Camtasia - og det var bare for at vise hvordan og hvorledes man kan bruge XMedia som jeg allerde har linket til - men kun en enkelt funktion i programmet - det kan også klippe dine film - men stadig, det tager lige et par minutter/ time at sætte sig ind i de mest basale funktioner, skal gerne hjælpe hvis og såfemt:
https://www.dropbox.com/home/Hj%C3%A6lp?preview=Xmedia+Recode+-+Besk%C3%A6r+en+film.mp4

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 10-06-16 23:52

Hej og tak for svarene - undskyld at jeg først melder tilbage nu.
Jeg er kommet i tanker om at jeg jo har IDVD og IMovie på Mac delen af min PC. Mine billeder og videoer er imidlertid downloadet til Win 7. Derfor ville det være nemmest at redigere i Win.

@mig-selv. Drop Box linket kan jeg ikke bruge, fordi jeg ikke har Dropbox. (Har haft - og slettet det igen). Men i morgen prøver jeg Windows Movie maker. Jeg er jo vant til at arbejde med billedredigering på "højere niveau", så jeg kan sikkert også finde ud af at redigere videoer med det rigtige program.

Jeg har opgraderet min Mac til Yosemite, og dermed kan jeg ikke længere bruge Iphoto, som er erstattet af Photo. Hvad der er blevet af IDVD og IMovie må jeg have undersøgt i morgen.

@Thomas CSR. Formaterne er AVI fra kameraet - men husker ikke formatet, når filerne er konverteret fra Ipad.

Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 11-06-16 00:05

Hej - Nu har jeg lige kigget på Windows Movie Maker og ser at det er Windows Essential 12 man downloader. Dette program havde jeg allerede downloadet i går, men da det kun kan downloades sammen med Photo Gallery, vil jeg ikke bruge det.
Photo Gallery bringer totalt uorden i mine billeder, som jeg redigerer i ACDSee Ult.8 pro programmet. Med uorden mener jeg at Photo Gallery åbner som 1. Prioritet.
Så jeg må prøve noget andet.
Ingelein

Kommentar
Fra : JanusN

Dato : 11-06-16 16:51

Jeg bruger VideoPad til at lave små videoer med. Det kan alt det du efterlyser.
http://www.nchsoftware.com/videopad/
/Janus

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-06-16 23:41

Citat
Drop Box linket kan jeg ikke bruge

De har vist lavet fildeling om, så man skal bruge modtagers email.
Du kunne overveje dette, ligger som et ´plugin´ i Mediaplayer og kan klippe direkte fra den.
http://www.solveigmm.com/en/products/wmp-trimmer-plugin/
Citat
Med uorden mener jeg at Photo Gallery åbner som 1. Prioritet.

Kan du ikke ændre det ved at højreklikke på et billede og vælge et andet program

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 28-08-16 19:10

Tak for svaret mig-selv.