/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Bryllup- event-tale......
Fra : Drott
Vist : 562 gange
50 point
Dato : 24-06-03 16:39

Hej .........derude

Jeg skal giftes, men er lige nu helt på bar bund angående min tale/event til min kommende "hustru"
Jeg har altid været meget kreativ og romantisk med diverse ideer. Bl. fik hun 365 røde roser efter de første år. Da jeg friet havde jeg planlagt det gennem flere måneder så intet kunne gå galt.

Læs historien og kom i stemming så du kan hjælpe mig..............

PÅ en lille Ø i Sverige, havde min bror 3 måneder før gravet en gammel blikkasse ned, som indholdte et gammelt læderitui med en ring og et gammelt brev hvor der stod"vil du gifte dig med mig" alt var lavet, så det så gammelt ud og det blev kun ældre efter tre måneder i jorden. I en lille vig, havde han placeret en flaskepost, med et kort over øen og søen så var resten op til mig for at gennemføre planen.......
Jeg havde inviteret hele familien til sverige til min 30 års fødselsdag. På dagen om morgen lokkede jeg min kærste med ud og sejle under påskud, af at vi skulle fiske lidt inden gæsterne kom. Vi sejlede over til den lille vig, hvor jeg sagde at min bror havde sagt, at der var godt. (det skal lige siges at min bror og jeg havde fisket en hel uge uden at fange noget.) Nå min kærste fik fiskestangen og skulle for første gang nogensinde prøve hun at fiske. Det utænklige sker, hun får bid i første kast, båden driver mens hun kæmper en lille kamp med sin lille gedde. Fisken ender i båden og jeg bliver sat til at frigøre den fra krogen. Mens jeg frigøre fisken sider hun og nyder vejret, da jeg med en lille side bemærkning siger " der ligger en flaske" hvor efter at hun kigger og råber "det er en flaskepost, der er noget inde i" jeg afslår og siger "nej det er solen der skinner i glasset" Nå..... hun er stædig og flasken ender i båden og hun får som altid ret, der var noget inden i.
Kortet bliver taget ud af flasken og efter længere tid med overvejelser, om hvis kort det dog kunne være er vi på vej mod min Ø. Øen er nået, første problem, hun vil ikke ud af båden, hun syntes det hele er for uhuggeligt. Så jeg trækker båden helt...... op på land og endelig stiger hun ud. Hun går rundt på øen med kortet og ender sidende på en kæmpe sten hvor hun sidder og tisser mens hun kigger kort. Pludselig opdager hun at kortet passer med nogle træer og vi begiver os til at lede i jorden "med mig på knæ" lige inden hun opgiver støder jeg på blikkassen i jorden og hun bliver helt vild. Den gamle rustne kasse bliver nærmest flået op og inden i ligger der et tyndt lag hvid svamp henover tingende i kassen. Hun går efter læderiutiet men så siger jeg " der ligger et brev" hun åbner det og kigger underligt på mig, da jeg siger vil du gifte dig med mig............................... det blev et ja .....

Så langt så godt, jeg har desuden lavet flere ligende tiltag (ikke frining) for hendes venner og veninder...

så til bryllupet ligger der jo en del forventninger til mig og jeg er lige nu på bar bund så hvis du har et forslag eller har lavet en tale/event eller ligende der overgå sund fornuft så hjælp mig hjælp mig............

venlig hilsen

drott

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-06-03 17:01

Hulk, hulk, hulk. Jeg kan ikke se at skrive mere lige nu

mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-06-03 17:03
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-06-03 18:45

Her kan du finde ideer til, hvordan du skal bygge talen op:
http://www.dittbryllup.no/artikhistorie/jovisst.asp

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 04-09-03 00:55

Omkring talen kan jeg godt foreslå at bygge den op over noget ammelt Dan Turell. Det er somme tider lidt syret, men faktisk også fantastisk underholdende - og let at omskrive til dine egne behov.

Prøv at checke: http://home1.inet.tele.dk/jenskoch/turell.htm og lignende sider

Med al den beskrevne romantik, er der da ingen tvivl om, at talen skal leveres akkompaneret af en harmonikaspillende kok, der spiller temaet fra Lady og vagabonden. Måske skulle talen afsluttes med lakridsspisning (båndlakrids fra hver sin ende

Mvh Erling