/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Brummen
Fra : omahexen
Vist : 236 gange
200 point
Dato : 05-06-16 19:46

Jeg har en stationær PC,den er med mellemrum begyndt at brumme,er den ved at få hedeslag,eller hvad ?

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 210 point
Dato : 05-06-16 19:54

Der er sikkert bare blæseren der stiger i omdrejninger, kan også være en skive i dvd drevet som du har glemt.
Mit grafikkort stiger også i rpm i denne tid

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-06-16 19:56

Du kan se blæser hastighed og temp med dette.
http://portableapps.com/apps/utilities/siw_portable

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-06-16 22:09

..eller et slidt leje (slør) i strømfosyningens blæser/køler? ..el. andre 'blæsere'.

Prøv at smøre m. et lille pust WD-40 (ml. motor og spindlen til kølebladene)

Ps. Er det ved grafikkort el. CPU køleren? Skal ovenstående gøres med STOR fosigtighed!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-06-16 22:12

--eller så har du som mig-selv skriver:
'Glemt' en CD/DVD i drevet
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 07-06-16 08:35

Tak for svaret mig-selv. Det var bare en DVD,som jeg havde glemt.Jeg er helt benovet over,at jeg overhovedet er kommet igennem til Kandu,men tak for svaret,jeg tænkte,nu skal jeg bestemt have en ny computer.