/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Kebab-krydderi
Fra : gywerd
Vist : 236 gange
200 point
Dato : 02-06-16 18:35

Jeg prøver at ramme en "korrekt" krydderiblanding til Döner Kebab. Jeg har fundet følgende omfangsrige liste gennem Google, men prøver at afgrænse det lidt og håber, nogen kandu-brugere har erfaring med det tyrkiske køkken. Selvfølgelig er der ikke kun ét svar på spørgsmålet, da det vel afhænger af husmorens præfererencer og veksler fra region til region. Men jeg håber der kan siges noget generelt, og selvfølgelig frasortere krydderier, der er atypiske for det tyrkiske køkken:

Salt, oregano, hvidløgspulver, løgpulver, chilipulver, sort peber, kanel, timian, merian, salvie, stødt koriander, stødt muskatnød, persille, stødte nelliker, paprika , stødt ingefær

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 02-06-16 21:33

der findes en side www.tyrkiske.dk
som ikke vil vises på ipad
https://www.facebook.com/Tyrkiske/

og her er lidt information
http://dejligt.com/arkiv/tip-of-the-day-kebab-parloer/

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 04-06-16 18:25

spidskommen pulver må være et must

Kommentar
Fra : gywerd

Dato : 10-06-16 19:56

Domænet tyrkiske.dk er slet ikke registreret jf. dk-hostmaster - ikke så mærkeligt at det hverken vises på iPad, smartphone eller PC...