/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows minus 10.
Fra : Mosebaek
Vist : 445 gange
200 point
Dato : 29-05-16 00:28

Win 7 bærbar.

Mens jeg sad og læste en artikel, her på pc`en, sprang der lige et vindue frem, med Win 10.
Godt i gang med installation. Jeg kunne selvfølgeligt ikke stoppe det. Hev batteriet af maskinen. Det virkede.

Jeg har ellers indstillet update til, at jeg vil se opdateringer, inden de bliver installeret. Nu har jeg slået dem helt fra. Vil simpelthen ikke ha`det Windows 10.

Spørgsmålet er: Kan man identificere disse (uinstallerede) opdateringer, ved hjælp af deres nummer?? Tror nemlig Win 10, er én af dem. Og kan man installere dem, på et senere tidspunkt??

Jeg mener faren er drevet over, om en måneds tid, når Win 10 går over til at blive et betalings program.

M.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-05-16 00:42

Brug gwx programmet som du finder link til her, så får du ikke Windows 10 ind på din PC

Direkte link til GWX Control Panel her http://ultimateoutsider.com/downloads/

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-16 07:17

Læs: http://kandu.dk/Tip22614.aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : briani

Dato : 29-05-16 09:44

Gå til kontrolpanel-klik på programmer og funktioner
over i venstre side klikker du på vis installeret opdateringer
Find og fjern KB3035583
Genstart pc
Gå ind på windows update-søg efter updateringer
Kommer opdateringen til windows 10 frem igen (KB3035583)
Højreklik og vælg skjul opdatering

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-05-16 11:20

Mange tak for, gode og brugbare indlæg. Det bliver nok først i aften, jeg får set på det. Konen bruger den mest i dagtimerne. (Oprindelig hendes pc. Men mig der "styrer" den).

Fordi vi ikke vil have Win 10, skyldes først og fremmest, at vi er glade for Win7. Og så har jeg læst en masse skræk-beretninger, fra folk der har fået den. Bl.a. om ham foto handleren, hvis forretning var ved at blive nedlagt, på grund af Win 10. (Ødelagte programmer).

Det lyder jo "godt", at man kan rulle tilbage til Win7. Det sker bare for nogle, at Win 10 har ødelagt filer i Win7. Jeg vil godt, som flere andre kalde Windows for hacker. Deres fremgangsmåde er jo efterhånden, ren bondefangeri. At AVG efterhånden lokker folk på samme måde, gør det ikke bedre.

Man skal holde øjnene åbne, inden man klikker på noget.

Længe leve Win XP. (Som jeg bruger her, og har gjort siden 2004).

M.

Accepteret svar
Fra : Troldepige

Modtaget 200 point
Dato : 29-05-16 13:46

I fredags havde jeg siddet og ryddet op i nogle billedet på pc'en (stationær), derefter gik jeg en tur med vovse, og da jeg kom hjem så skærmen ud som om, at den var ved at starte op efter en genstart ell.l., så jeg spurgte knægten, om han havde brugt min pc, hvilket han nægtede.

Da jeg kom helt hen til pc'en kunne jeg se, at den var godt igang med, at installere Windows 10.
Jeg skyndte mig at slukke på pc'en, men da jeg startede på igen senere fortsatte den bare hvor den slap.

Jeg havde travlt hele fredagen, og i går var jeg ikke meget hjemme, så jeg har ikke haft tid til, at reagere på det.
Men jeg vil prøve om jeg kan vænne mig til Windows 10, og finde ud af fordele og ulemper, og så forestiller jeg mig, at jeg må kunne afinstallere det og installere Windows 7 igen, hvis jeg ønsker det.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-05-16 16:31

Held og lykke med foretagendet,Troldepige. Måske du deler ud af dine erfaringer, her på Kandu.

Jeg er nu lige ved at anse Win 10, som en slags virus.
Jeg har efterhånden fået utallige opfodringer, i form af pop upper fra Windows, om at opgradere (ned). De kører løs med deres evindelige omkvæd, om sikkerhed. Nu har jeg, som nævnt, haft win XP i tolv år. Uden nævneværdige problemer. (Og det fortsætter jeg med, indtil jeg eller komputeren, står af).
Den vil de også gerne udråbe som en gang russisk roulette. Men jeg vil sk... deres "sikkerhed", en lang lige stykke. Sikkerheden sidder i min tastatur.

M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 29-05-16 17:17

Citat
Jeg er nu lige ved at anse Win 10, som en slags virus.

Tidligere beskrev du også Windows som hackere, og jeg kan kun være fuldstændig enig, det er simpelthen ikke i orden, at pådutte folk noget, som de gentagne gange har sagt nej til, jeg skumler stadig.

Jeg har valgt at give det en chance, udelukkende fordi jeg aldrig har prøvet at afinstallere et styresystem, eller installere et styresystem.
Hvis jeg havde haft lidt mere erfaring med det, så havde jeg nok gjort det allerede, i ren og skær arrigskab.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 29-05-16 20:04

Hvis du bruger det lille program som der er linket til, så får du ikke Windows 10 ind.....

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-05-16 21:31

Citat
Hvis du bruger det lille program som der er linket til, så får du ikke Windows 10 ind.....

Jeg er ikke så stiv i engelsk, så den skal jeg nok øve mig lidt på.

Citat
Find og fjern KB3035583

I "Vis opdateringsoversigt", er den synlig. Uden mulighed, for at fjerne den.

I "Installerede opdateringer", ses den ikke længere.

M.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-05-16 07:14

Mosebaek -> Her er en vejledning på Dansk:

http://www.computerworld.dk/art/235445/saadan-blokerer-du-for-windows-10-opgradering

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-16 18:54

Så Mosebaek... er det altså heller ikke sværere!

Nu læser jeg lidt op for dig:
Citat
I programmet er der to ting, som du skal gøre.

Nederst er der fire knapper, hvoraf to af dem er vigtige for dig. "Disable 'Get Windows 10' app" og "Disable Operating System Upgrades in Windows Update"

Begge dele skal slås fra.

Nu kan du sove trygt ...og lukke spørgsmålet
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-06-16 19:01

Ps. Som du kan læse i mit link fra kandu tippet:

Citat
Ultimate Outsider kalder deres plugin for GWX Control Panel og lover, at det, udover at fjerne de tilbagevendende reklamer for Windows 10 på proceslinjen, vil beskytte din PC mod at hente og installer Windows 10 automatisk. Pluginnet vil også fjerner eksisterende installations filer og forhindre nye forsøg fra Microsoft på uønsket opgradering.

Dvs. sige at med GWX får du også ryddet ud i de installationsfiler som følger med 'tilbuddet' om opgradering ..på trods af at du har takket nej i første ombæring!

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-08-16 15:46

Tak for svaret Troldepige. Det var måske ikke lige dig, jeg fik de største input fra. Men du har min sympati, som lidelsesfælle.

Engang imellem, skal man lade hjertet råde.

Vh. M.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 05-08-16 16:43

Mange tak, og velbekomme.