/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Alt + tab
Fra : CerwinVega
Vist : 229 gange
30 point
Dato : 28-05-16 14:11

Jeg har et problem som driver mig til vanvid !

Nogle gange når jeg sidder og spiller games så "alt tabber" spillet automatisk ud i windows og jeg kan se et timeglas som køre i 2-3 sekunder fordi et eller andet program eller noget loader i baggrunden.

men jeg kan ikke finde ud af hvad der sker..det sker total random, så det er ikke noget med hver 5 min eller noget. Jeg har kørst antivirus eset nod og scannet med ccleaner og seach and destroy og lavet diskdefragment og diskoprydning af alle mine drev. og jeg har scannet med malwarebyte.

hjæælp :D

Kommentar
Fra : CerwinVega

Dato : 28-05-16 18:46

Tror det er skype updater...prøver lige at slette det lort

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-16 07:44

Slå alle services som ikke er decideret nødvendige ( systemfiler og antivirus) i din opstartssekvens:

Kør... -> skriv; MSCONFIG -> vælg fanen START -> ..og fjern flueben ved programmer som automatisk er sat op til at starte sammen med Windows (...f.eks. Skype )

Du kan jo altid starte programmerne op når du rent faktisk skal bruge dem. De behøver jo ikke ligge i systembakken (systray) og køre i baggrunden. Normalt kan man selv bestemme dette i programmernes egen menu for indstillinger (..Preferences, Options, Settings), men ofte er denne indstilling slået til ved installation af programmet. Indstillingen hedder gerne noget i stil med: 'Kør ved opstart' eller 'Vis i systembakken'.

Hvis ikke det hjælper? Så skulle du måske tjekke dine indstillinger for størrelsen af din sidefil (swapfile/pagefile). Det kunne være at dine sidefil er for lille (..underdimensioneret.) Normalt siger man at sidefilen bør være lig: Antal RAM + 1/3 antal RAM. (hvilket cirka svarer til hvad Windows selv tildeler, når sidefilstørrelsen er systemadministreret ). Visse spil ( f.eks. WOW) kører dog bedre med en sidefil der er op til 3 X størrelsen af din installerede mængde RAM.

EKS. : 2 Gb. RAM ..sidefil = 6 Gb.

Mindre sidefil kan føre til 'trashing' som kunne være det du oplever når du spiller. Fænomenet kan også forekomme hvis du har sat timeout på din systemdisk (strømbesparende). Lad i stedet disken køre altid. Så skal systemet ikke vente, når der er brug for paging med deraf følgende disk aktivitet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-05-16 07:48

..ommer:

Slå alle services der ikke er decideret nødvendige som systemfiler og antivirus fra i din opstartssekvens:

..osv.

</MOLOKYLE>