/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Græstrimmer driller
Fra : billebie
Vist : 362 gange
100 point
Dato : 23-05-16 21:28

Hej.
Jeg har en nyere Makita ER2650LH (4 takts) som jeg har problemer med. Den starter fint men så snart jeg vil give den gas dør den fuldstændig. Den fungerede perfekt da den blev sat ind til vinteren men nu er der noget galt. Følgende er gjort
- luftfilter efterset og renset (var ikke snavset)
- benzin filter renset og nyt benzin påfyldt

Er der nogle med ideer til hvad jeg ellers kan prøve?

Mvh billebie

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-05-16 23:13

Et skud i tågen, da jeg overhovedet ikke kender maskinen. Men det kunne lyde som falsk luft:

Indtørrede pakninger. Manglende efterspænding af skruer ved tilførsel.

Har prøvet det samme på havefræser. Det hjalp da jeg spændte skruer, hvor karburator er monteret på blokken.

M.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-16 10:17

Du skal nok rense karburatoren og blæse den godt ren med trykluft.
Det lyder som om den ikke får nok benzin, så en lille smule skidt i dysen kunne godt være problemet.
Ellers er det nok noget du skal justere dig ud af.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-16 21:46

Du kunne også prøve en gang karburatorrens/ andet - hvis ikke du vil til at skille skidtet af.
Det kan købes alle steder - og forhindrer samme problem næste år - siger de vise mennesker.
Ellers vil jeg tro at det var dysen i karburator der har udfældet ? IR så den ikke kan suge benzin, du kan rense dem med et stykke ståltråd?/ tandstik/ andet - pas på du ikke ridser/ forstørrer hullet

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-05-16 05:00

Der sidder formodentlig en sugebold. Virker den, altså når du trykker på den en 4-5 gange skule den gerne suge benzin op, jeg har et lignende problem med min, den kan ikke suge benzin op.

Godkendelse af svar
Fra : billebie

Dato : 26-05-16 21:42

Tak for svaret trimare46. Det vare lige netop der der skulle til. Nu kører den igen som da jeg satte den ind til vinteren.