/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Det var mus og magneter !!!
Fra : kai-d
Vist : 373 gange
300 point
Dato : 23-05-16 20:17

Alle tiders til børne-børnene.
https://www.youtube.com/watch?v=sd44dRoufj4

Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 23-05-16 20:39

Det ser sjovt ud, men kræver også sin tid og værktøj, men har givet inspiration til at lave noget sammen med børnebørnene.

Jeg er gået i tænkepause for at gøre det noget nemmere.
Børnebørnene vil elske det , da de selv skal være med til at udforme labyrinten

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-16 20:39

Den ser sjov ud, og er god til at træne motorik. *****

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-05-16 20:56

Ans - den musebane behøver ikke at have runde hjørner.
Og kan den laves af en oliehærdet (begge sider) masonitplade
De ophøjede veje kan laves af flade lister (fra Fog)
Mus af ler / trylledej med indbygget indbygget jernskive (må ikke sættes i microovn)
Musestyring kan være en af de runde køleskabsmagneter
Pladen hæves fra bordet med lister en i hver side så der er god plads til hændr fra hver side
Pladen skal være lidt bredere end banen så der er plads til de små hænder

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 310 point
Dato : 23-05-16 21:16

kai-d og Eyvind, jeg har den plade, som jeg vil bruge. Det bliver ikke en labyrint, men en fodboldbane, som drengene selv skal tegne. Den "store" skal tegne selve banen og den "lille" skal tegne tilskuerne (der vil være plads til begge dele)

Det hele vil ikke være hjemmelavet, da det meste kan købes i en hobbyforretning, men skal farvelægges.

Jeg tror drengene bliver glade

Tak til kai-d for en god ide

Kommentar
Fra : kai-d

Dato : 23-05-16 23:14

ans
Ja da en fantastisk ide med fodbold-bane og tilskuere, fantasier for fuld udfoldelse. Jeg tror at børne-børnene også selv har masser af ideer.
Danseturnering
Cirkus-manege med kanter at lister, og store clips foldet vinkelret ud, og udklip af dyr limet på fra blade, som kan give opvisning.
Det med forhøjningerne hvor magneten har mulighed for at kunne komme op på noget, giver det hele en ekstra dimension.
Det med lister let og enkelt.
Har altid haft en masse ideer til hvad vi skulle lave, de husker det vil så gerne lave noget kreativt.
Samler på ideer, kom gerne med dine ideer her, gemmer dem til senere brug.

ans, det er en god ide du har.

Mvh. Kai.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-05-16 07:26

Apropos magneter, så har jeg set disse vaser hos en veninde:
http://www.peleg-design.com/products/magnetic_vase

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-16 09:32

Troldepige - mine gæster vil da få nervesammenbrud, af angst for at vælte de vaser.

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 24-05-16 09:49

Citat
Troldepige - mine gæster vil da få nervesammenbrud, af angst for at vælte de vaser.

Tror du ikke de vil undre sig over hvordan de tynde vaser holder balancen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-16 18:41

Jo - og mindst en vil afprøve hvor godt de står.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-05-16 19:13

kai-d

Det er kun fantasien, der kan sætte grænser. På pladen kan tegnes/males flere ting (baner) Børnebørnene har fantasien til mange "oplevelser"
Hvis jeg nu får tegnet en fodboldbane, så kan der jo i midten være en stor cirkel (cirkus)
Der hvor der skal tegnes tilskuere, så vil mine børnebørn (drenge) med det samme kunne finde på, at der er en røver blandt tilskuerne, som skal fanges.
Ja, det kræver mange figurer, men din ide med clips, den er god. Under pladen behøver man jo kun få magneter, som der kan rykkes rundt med, da der ikke skal være en magnet til alle figurer.

Jeg vil sætte en liste om hele pladen, så er jeg fri for at lede efter "bolden", som kan trille langt væk

Eyvind

Citat
Jo - og mindst en vil afprøve hvor godt de står.

Og det er Eyvind

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-05-16 19:27

Jow Ans.................................
Så må jeg heller lige indrømme, at jeg er tekniske udstilleres skræk.
Jeg har været på adskillige udstillinger ifb. med jobbet, og fandt jeg en fejl i produktet, blev standard spørgsmålet stillet " Kan den det" " Falder den ikke af " " Den knækker nok"
Og inden de har set sig om har jeg bevist min teori.

Men det var deres egen skyld, for de havde lige fortalt om verdens 8. vidunder.

Godkendelse af svar
Fra : kai-d

Dato : 24-05-16 20:20

Tak for svaret ans.

Mange hilsner til alle.
Mvh. Kai.