/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Genetablere Internetforbindelse
Fra : akle
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 21-05-16 14:46

Nogen der kan hjælpe?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-05-16 14:53

Det er ikke muligt ud fra de oplysninger (ingen) du giver.

Du må komme med en uddybende forklaring.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-05-16 14:56

Prøvede forgæves flere gang at komme ind på kandu, derfor den korte tekst.

Jeg mistede internetforbindelsen i går eftermiddag, uden grun, men alt var ok i går formmiddag.
Kontaktede min udbyder i dag, men han kan ikke hjælpe, dog mener han jeg skal have ny router og måske også opdatere mit netkort. Der er netforbindelse fra Stofa og til min adresse, men ikke til routeren.
Hvilkn router skal jeg købe?
Min bærbare er lige nu koblet direkte på bredbåndsboksen med kabel, så det er kun denne der virker. Kører med Windows 7 og har en ASUS bærbar, foruden 2 stationære og en trådløs printer samt Smart tv, så en ny router skal kunne klare disse tislutninger trådløs.
Håber nogle kan hjælpe

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-05-16 14:58

Er jeg klar over, så den er lige skrevet. Jeg blev faktisk træt af at skrive lange forklaringer opti flere gange, og så blev jeg ikke accepteret af kandu, men nu skue den være der

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-05-16 16:07

www.proshop.dk/Router-firewall?pn=3

Hvilken router skal jeg vælge? Den skal minimum have 4 porte helst 5 og ikke være vanvittig dyr, men kunne holde nogle år, forhåbentlig

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 21-05-16 16:08

Hvis du har stofa, så skal de sørge for der er en router der virker. Nu er jeg ikke helt opdateret med hvas stofa levere til en internetforbindelse. Men hvis du kan komme på internettet så er der jo netforbindelse hjem til dig. Hvis du ønsker flere enheder på internettet kræver det en switch.

Jeg ved at stofa i deres router/modem som standard lader den bruge den offentlige ip adresse til den første enhed der kobles på og så kan andre enheder ikke komme på internettet. Man kan inde i routeren/modemmet vælge at den skal dele private ip adresser ud på indersiden og så kan flere enheder komme på internettet.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-05-16 19:14

Du skal nok starte med at logge ind på din side ved Stofa og se hvilke mac-adresser der er godkendt.

Stofa er lidt irriterende at lave internet igennem, da de ofte kræver godkendelse af første enhed de ser. Hvis du har brugt alle dine adresser, kan det være svært at sætte en router til.

Dog, kan man klone en godkendt mac adresse ind i i Router, og så ved Stofa ikke at dine lokale ip-adresser uddeles og deles med flere.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-05-16 19:40

Jeg har haft router i flere år uden problemer, først ved Svenet (=Sydvest energi) og dernæst ved Stofa, da de overtog det hele. Stofa har skiftet min router en enkelt gang. Da jeg kontaktede dem i dag, fik jeg at vide at den eksisterende router var mit eje (???) og at routeren nok var over garantiperioden på 2 år, så jeg selv skulle betale alle omkostninger ved en ny router og dét en teknikker ville koste at ordne det hele.
Detkan godt knibe at få råd til alt det, som pensionist, derfor spørger jeg her i forumet hvilken router der er bedst at købe af de billige, og den skal fremdeles have 4 porte, tilde andre pcére og tvnog printer, alt skal kunne være trådløs.
Så vidt jeg har fået oplyst, er en swift ikke til trådløs.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-05-16 19:42

PS.
Stofa har holdt op med at have "Min side" siden 22. marts i år.

Accepteret svar
Fra : TEAS

Modtaget 100 point
Dato : 21-05-16 20:34

Jeg har Stofa.
Stofa har ikke lukket mine sider.
Det hedder mine sider og der kan du se opsætningen af E-mail.
Samt koden på routeren.
Alle der har bredbånd hos Stofa har sin ejen > mine sider <.
Men det er friviligt at bruge den
Routeren følger med det er Stofas.
Ring til Teknisk Support på 80303030 hverdage 09-19

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-05-16 21:49

TEAS
Jeg kontaktede Teknisk Support på nr.8830 3020
Aner ikke hvem jeg så har snakket med af de support-medarbejdere, men dét var hvad han fortalte mig. Da man kun kan kontakte support medarbejderne en hverdag, må jeg vente til mandag. Syntes også det var utroligt, at han påstod den gamle router var min, da det vitterlig var en af Stofa teknikerne der ville udskifte den pågældende router.
Nåh, det er bare at klø på igen. Tak for oplysningerne TEAS

Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-05-16 22:07

TEAS
Jeg kan ikke finde "Mine sider" på Stofa.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 21-05-16 22:47
Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 24-05-16 07:12

Til Akle.
Hvad er resultatet af du kontaktede Stofa.
Kommer de med et nyt modem og kan du finde
ud af mine sider.

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 07-06-16 10:21

Hallooooo!!!

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 07-06-16 12:33

Det kan være hun er død

Kommentar
Fra : akle

Dato : 10-06-16 13:44

Nu er jeg levende igen <3
Stofa kunne ikke gøre mere, sagde de, med mindre jeg ville have en tekniker til at se på sagen, og selv betale gildet.
Jeg fandt en privat person der var villig til at hjælpe mig.
Han fortalte mig at routeren inet fejlede, overhoved, men at jeg ikke behøvede en router tilsuttet, da indgangsboksen (den hvide der er tilsluttet direkte fra de udvendige kabler) har indbygget router. Det viste sig at passe, og mine computere arbejde super på internettet, dog ikke indbyrdes, men den sag må jeg få løst senere.
Tak for hjælpen alle sammen

Godkendelse af svar
Fra : akle

Dato : 10-06-16 13:46

Tak for svaret TEAS.