/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pc fryser
Fra : kmb1969
Vist : 379 gange
500 point
Dato : 15-05-16 10:37

Hejsa

Jeg har problem med at min stationære Packard Bell er begyndt at "fryse" når den er på nettet.

Så er der ikke andet at gøre end at tage knappen for at slukke den, da den overhovedet ikke reagerer på noget som helst andet. Den kører trådløst via en D-link.

Den er for længe siden opgraderet til windows 10, men jeg har genoprettelsesdiske fra 2011, men kan ikke få den til at køre dem.

Nogen der har nogle gode løsningsforslag, som en ikke PC-Nørd kan bruge?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 15-05-16 11:37

Hvis du bruger internet Explorer, så prøv at nulstille Avancerede indstillinger.
Din PC burde ikke fryse selv om der er problemer med det trådløse netværk.
Fryser den kun hvis du er på nettet? Prøv at deaktivere nettet og arbejde på maskinen, se så om den stadig fryser. I de fleste tilfælde når en PC 'fryser' er det faktisk det modsatte der sker, den bliver for varm, og så lukkes der ned for CPU'n så den ikke brænder af.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 15-05-16 13:20

Jeg er absolut, heller ikke PC-Nørd. Har ind imellem samme problem på min stationære. Her er det Firefox, der laver ravagen. Min gamle pc er ret langsom. Og hvis Firefox ikke er fuldstændig åbnet/indlæst inden jeg lader den indlæse en side, får jeg denne besked:
Citat
Et script på denne side er muligvis optaget eller svarer ikke længere.
Du kan standse scriptet nu eller lade det fortsætte for at se om scriptet afslutter.

Så kører og kører pc`en bare der ud af, uanset hvad jeg gør. Selv når jeg har lukket det hele ned.
Så må jeg nulstille Firefox. Og skittet virker igen.

Jeg ved ikke om dette, kan kaldes et svar. Men du har da en lidelsesfælle.
Ellers er jeg egentlig glad for Firefox, da den er hurtigere, end f.eks. IE. Men den har sine særheder.

M.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-16 14:12

Højreklik på det lille vindue ned til venstre og vælg enhedshåndtering...............er der nonogle bemærkninger / advarsler

Kommentar
Fra : Nul7

Dato : 15-05-16 15:29

Prøv at tykke Ctrl - Alt - Del.. vendt et øjeblik, tryk så på f.eks. annuler.

Sådan har min win. 10 på min stationær, og det lever jeg med, - Nu bruger det som en oplukningskode.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 15-05-16 15:48

- smid en dyne over den og tænd op i brændeovnen God pinse
PS: Køb en MacBook Pro på tirsdag, og problemet er løst...

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 500 point
Dato : 15-05-16 17:08

Citat
jeg har genoprettelsesdiske fra 2011, men kan ikke få den til at køre dem.

Det er jo diske som stal bruges når computeren startes...........evt. ved at lave genstart med disken i.
Hvad er det for diske du har.

Den gamle browser Internet Explorer ligger her:

Start > alle apps > rul ned til windows tilbehør > højreklik på Internet explorer og vælg "fastgør til processlinjen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 18:12

Citat
Et script på denne side er muligvis optaget eller svarer ikke længere.
Det er en fejl på hjemmesiden, ikke pc - man kan så sige ja/nej til at stoppe det, men til tider skal man være hurtig ellers bliver den ved med at indlæse siden - man kan godt åbne en ny side i browser uden det går langsomt.

Min tanke er at det kunne være programmer der skal opdateres eller er blevet afbrudt i samme.
Prøv ar luk for din firewall, så kan det være der er hul igennem - og er der det, så skal du finde ud af hvilket program der absolut SKAL på nettet = start Jobliste og se nærmere i den.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 15-05-16 18:40

Citat
Det er jo diske som stal bruges når computeren startes...........evt. ved at lave genstart med disken i.
Hvad er det for diske du har.

Skal der ikke trykkes F8 ?? når pc starter, for at komme ind til genoprettelse - og der spørger så vælge hvad der videre skal ske.

Godkendelse af svar
Fra : kmb1969

Dato : 15-05-16 18:54

Tak for svaret Eyvind.

Det ser ud til at det var det der skulle til. Har nu surfet rundt i over en halv time uden "frys". Før gik der ikke mange minutter.

Tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 15-05-16 18:57

ok