/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
IMAP eller POP
Fra : lukas2502
Vist : 387 gange
110 point
Dato : 11-05-16 08:50

Hvad er forskellen på en IMAP og POP server, det siges at IMAP virker bedre???

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 120 point
Dato : 11-05-16 09:22
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 11-05-16 09:51

Både pop og imap er skod. Men med imap får du flere mapper med når du synkronisere. Opretter du fx. en undermappe til indbakke os kommer den med ved brug af imap.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 13-05-16 14:48

Jeg benytter IMAP fordi den synkroniserer på serveren.
Det betyder at når jeg på min telefon har læst en mail og besvaret den, så er svaret også at finde min computer, og min tablet.

Med en POP bliver beskeden håndteret lokalt, det betyder i praksis, at selv om jeg på min computer har læst og besvaret en besked, så vil den stadig optræde som ulæst og uden svar på mine andre enheder

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 13-05-16 14:53

Tak for svaret bentjuul.