/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Fjerne cement ved stolpe.
Fra : ebg_888
Vist : 432 gange
200 point
Dato : 10-05-16 13:58

Jeg har købt ny havelåge, og skal i den forbindelse have fjernet 2 gamle stolper ved den gamle havelåge.

Men det viser sig at være sværere end forventet, for stolperne er åbenbart sat fast med cement og er ikke til at rokke, selv om jeg har gravet ud omkring cementklumpen.

Skal man ligefrem have fat i et slags bor, så cementklumpen kan blive slået i stykker?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-16 14:09
Accepteret svar
Fra : nilsg

Modtaget 200 point
Dato : 10-05-16 16:37

Der er sandsynligvis kun beton i de øverste 10 cm.
Prøv først med hammer og mejsel.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-05-16 20:03

Du kunne også købe en boremejsel,har selv købt en til noget lignende,de koster ikke ret meget.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 10-05-16 20:50

Køb en billig borhammer. Der er som regel både spids- og fladmejsel med.

Godkendelse af svar
Fra : ebg_888

Dato : 10-05-16 21:26

Tak for alle svarene.

Jeg fandt på en nem løsning - jeg savede stolperne af lige over cementklumperne