/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Kreditvurdering
Fra : kanusti
Vist : 311 gange
50 point
Dato : 10-05-16 09:17

Jeg tænkte om der er nogen der kan fortælle mig hvad der ligges vægt på i en kredirvurdering.
Jeg har en god løn. 33000 før skat
Vi har et rådighedsbeløb efter alt er betalt på
18000 to voksne og to børn.
Jeg står ikke i rki eller debitorregistret
Jeg bor til leje
Harikke det vilde gæld.
Alligevel kan jeg ikke låne 50000 til en bil.

Hvad KAn problemet være

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-16 09:41

Hvad med at spørge långiver?

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 10-05-16 13:16

Der kan være mange grunde.
Kan den anden i husstanden have gæld, stå i rki ?
Har du ved ansøgning givet udtryk for at du evt har mulighed for at midste job ?
Har du lavet et budget, som ser fornuftig ud ?
Jeg ville nok også hører hvorfor de ikke vil låne dig penge.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-16 14:41

Citat
Alligevel kan jeg ikke låne 50000 til en bil.

Af hvem???

Hvis du ikke kan låne dem af diverse lånehaj´s sider, er der virkeligt noget galt

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 10-05-16 14:53

Ja, hvem er långiver?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-16 18:12

Øhh, måske du har prøvet før..

Citat
Er der nogen her der har erfaring med RKI banken REKO?
De skriver på deresside at de er der for at hjælpe folk der står i RKI, men gør de det?
Der er jo ikke andre der gør...
Knuzz Kanusti

Citat
.Jeg har et problem, en for os enorm gæld 150000, til alt muligt bras,som vi troede der var styr på, men nej, Efter vores hus brændte, og vores bankrådgiver i BG, mente hun skulle bruge 80000 ud af 141000, til et eller andet, for det der skulle betales, opgørelser på el, olie vand skat osv blev ikke betalt, og med min kæreste jeg og vores 2 ret små børn, og ingenting er 60000 hurtigt brugt, har siden fået at vide at vi er blevet røvrendt af både forsikring, bank og andre der "rådgav" os på dette tispunkt (Juni 2003) men det hjælper ikke, vi var nødt til at flytte kommune, man skal jo bo et sted...
Alt vi havde var grunden, der ikke var ryddet op, de penge tog banken jo...
med den kunne min fyr ikke få kontanthjælp. eftersom vi flyttede et stykke væk mistede jeg job, og kom på kontanthjælp.
Men ingen vil låne en ikke ryddet grund op, den er jo intet værd, banken ville låne os 10000 kr, det ville koste mindst 50000 at rydde grunden og planere den, så man kunne sælge den til ordentlig pris, så det hjalp slet ikke.
Og 2voksne og 2 børn på en kontanthjælp, for den nye kommune ville jo ikke hjælpe, før grunden var enten solgt eller lånt op, hvilket var umuligt. Og et helt nyt sted hænger arbejde ikke ligefrem på træerne, han havde søgt revaldering i den gamle kommune, men den var ikke gået helt igennem.
Nu står vi så 1 og et halvt år senere, i rki begge to, på trods af at vi begge har fast indkomst, ikke så meget som du, men vi har netto 17000 tilsammen i mdr.
men vi har ingen der vil samle vores klatgæld, som vi jo har fået efter at være chokket over ens hus brænder til grunden, og dem der burde hjælpe...BøvlerGodt... BG.. Kun tænkte på sig selv og ikke på os, vi kunne ikke klare os for 60.000 + de 10 de gav extra...
Vi skiftede bank kort tid efter dette skete, har været ved advokat hos ret og råd, men de tør ikke tage sagen, BG er jo stort...
Men er der nogen der kender et sted man kan samle sin gæld på trods af rki... skriv endelig...
Vi vil så gerne ud af lortet, men man er stemplet så snart man står i rki...
inden huset brændte, havde vi ingen problemer med vores økonomi...Vi ønsker nogle der kan samle vores gæld, så vi kan sige at 5 år, så er vi gældfri.
Findes disse steder virkeligt slet ikke?
Er der nogle der kender et sted eller lign. der kan hjælpe så skriv det endeligt... Det vil redde vores liv. Min kæreste har fået mavesår pga dette, og jeg går konstant i risikozonen...

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 10-05-16 19:51

Har du søgt om gældssanering,jeg har hørt,at de der mere eller mindre skyld i økonomisk uføre kan hjælpes.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-05-16 21:38

Citat
Har du søgt om gældssanering,jeg har hørt,at de der mere eller mindre skyld i økonomisk uføre kan hjælpes.

Hvis det er private - så hold fingrene fra dem.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 11-05-16 19:49

Til mig-selv. Jeg ved ikke rigtigt,hvad du mener,men pågældende,som havde kørt sin økonomi af sporet,fik det gjort igennem byretten.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-16 20:09

Citat
Til mig-selv. Jeg ved ikke rigtigt,hvad du mener,men pågældende,som havde kørt sin økonomi af sporet,fik det gjort igennem byretten.

OK, læste så ikke hele indlægget, SORRY..
Ved det egentlig heller ikke men det kunne jo være at ´Bank verdenen´ havde adgang til de oplysninger og derfor nægter `yderlige´ store lån.

Om DET så er lovligt eller de bare har ´glemt´ at slette gamle oplysninger ved jeg ikke.

Men kan man ikke låne 50000- på sin bare rø_ med vedkommendes indtægt enten - på lånemarkedet eller i banken = må der altså være gode grunde til det.

Selv bliver jeg overdynget med diverse låne tilbud både på brev og mails hver eneste månede, og det er ikke småpenge de vil låne mig.. og jeg er Pensionist

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-05-16 20:13

Men igen:
Citat
Harikke det vilde gæld.

Så lidt er der at skulle betales.