/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Hvad laver en xti.php - Virus måske ?
Fra : vedikkealt
Vist : 423 gange
200 point
Dato : 05-05-16 19:35

Hej med jer.

Det er en fil - ting - som måske har noget med billed fremvisning at gøre.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ved den, eller hvordan jeg får den til at gå væk.

Kan det være virus ?

Bedste hilsner fra vedikkealt

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-16 20:04
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 05-05-16 20:06

Citat
Prøv en oprydning af pc:

Især midlertidige filer/ internetfiler

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 07-05-16 07:37

Hvis du bruger BullGuard antivirus og samtidig er bruger af Facebook findes en forklaring her:
Citat
Hi everyone! My name is Sabina and I'm the Social Media Coordinator for BullGuard.

The recent issue regarding unwanted .php files download has been identified as a conflict between BullGuard Safe Browsing module and Facebook's new scripts. Please update your BullGuard to the latest version (16.0.319.2) and restart the computer.
We apologize for any inconveniences this may have caused.

..og:
Citat
Just contacted Bullguard. Facebook changed their interface which conflicted with the safe browsing function on Bullguard. They are aware of the fault and working on a fix which will be released some time next week. After an apology for the problem, the advice I received for the meantime is to stop the file being downloaded each time you visit Facebook.

Iøvrigt afvikles *.php filer kun på en internetserver (Apache) som serverside-script. Så med mindre du selv hoster en internetservice (HTML, XML el. FTP) vil filen ikke kunne afvikles/køres på din maskine.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 07-05-16 11:09

# MOLOKYLE

Jeg har Bullguard....- noget skal amatører i denne PC verden beskytte sig med

Jeg har så denne

BullGuard Internet Security
1 års , 3 måneders, 28 dages abonnement,
5GB backup,
5 computere

Og hvis jeg skal opgraderer til noget premium for rest perioden koster det yderligere små 500 kr.

Men efter hvad jeg forstår vil jeg kunne spare dem hvis jeg venter på at BullGuard får lavet en opdatering der løser problemet.

Det var sådan jeg forstod det jeg fik ud Google Translate.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 08-05-16 07:13

Korrekt: BullGuard har lovet at komme med en opdatering som løser problemet
..så du kan roligt køre videre med den version du har.

Iøvrigt er *.php filerne uskadelige. De kan kun afvikles på Facebooks servere. Hvis du prøver at køre dem på din egen Apache server vil de formentligt fejle, da du jo næppe har Facebooks framework eller API installeret. Du kan imidlertid læse indholdet af *.php filerne med et hvilkensomhelst tekstbehandlingsprogram- Prøv f.eks. med Noteblok (notepad.exe).

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 09-05-16 19:38

Tak for svaret molokyle.

Så er alt godt igen

Bedste hilsner fra vedikkealt