/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
SSID OG EN ALM HDD
Fra : dhmoelsted
Vist : 421 gange
100 point
Dato : 04-05-16 21:25

Jeg har på nettet købt mig en hp envy 17-r100no maskinen har en ssid hdd på 256 gb og en alm hdd på 1 tb fabriksmonteret... ikke hybrid jeg skulle jo så have alt fra den gamle pc lagt ind på den nye men hurtigt var c drevet med ssid hdd fyldt op... og jeg kan aldeles ikke se i nogen manual hvorledes jeg får parkeret noget på d drevet som er et data drev troede at den selv parkerede ting og sager her når c drev var fyldt op ....skulle der være et råd for det ...troede at så avanceret pc selv klarede det ...
tak

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 04-05-16 22:38

Det er en SSD HD (SSID er noget helt andet).

Når du kopierer kopierer du til et drevbogstav, og den kan ikke finde ud af, at hvis den er fyldt, så kopierer den et andet sted hen.

Der er nogle ting, man selv skal bruge hovedet på.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-16 01:45

Det går noget nemmere med kopiering og tilføjelsen af nye filer hvis du flytter systemmapperne Dokumenter, Billeder, Musik og måske flere over på det store drev.

I Stifinder vises det store drev med et drev bogstav og måske et navn

Højreklik for eksempel på mappen Dokumenter og klik på Egenskaber

I det lille vindue som åbner klikker du på Placering som er øverst oppe og i

det nye lille vindue klikker på Flyt som er cirka i midten, vælg det store drev og klikke på Anvend og Ok, sig Ja til at flytte alle filer med over på det store drev,

Gentag processen med de andre mapper som fylder meget på C drevet

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 05-05-16 07:38

Gør som jeg:
Styresystem og standardprogrammer som browsere, antivirus, firewall, antimalware, film-/musikafspillere, optimering, og evt. kontorpakke på det primære drev C:

Alle andre programmer; video-lydredigering, spil, databaser, programudviklingsmiljøer, samt DATA (dokumenter, lydfiler, videofiler, billeder mv.) gemmes på det EKSTERNE sekundære D: drev.

Lav gerne backup af D: drevet på endnu et externt E: drev.

Således er du sikret mod tab af data såfremt computeren eller C: drevet skulle stå helt af en dag ...eller blive stjålet! Alle programmer på dette drev kan jo nemt geninstalleres på en ny maskine eller et nyt drev. Dine DATA har du så sikret på de externe drev.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 05-05-16 18:16

Tak for svaret molokyle.
go sommer