/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Oversættelse dansk til engelsk/svensk
Fra : Vestjyden
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 03-05-16 14:39

Dette er en forespørgsel om der findes én på kandu.dk, der vil kunne oversætte en række ord og sætninger fra dansk til perfekt engelsk og svensk.

Der er tale om max. 1.000 ord/sætninger, der skal bruges i et webbaseret program, hvor det er vigtigt, at oversættelsen er 100% perfekt, og der er ikke tale om tekniske ord/sætninger.

Betaler naturligvis for det..

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 03-05-16 15:02

For at være på den sikre side, går du ind på Google f.eks. og slår translatør op, så finder du oversættere som lever af at oversætte tekst fra det ene til det andet sprog på en professionel måde.

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 100 point
Dato : 03-05-16 21:18

Nej, det kan næppe nogen kandu ekspert, vi kan så meget andet.

Begynd og prøv med Tina her:
https://dk.linkedin.com/in/tina-damgaard-j%C3%B8rgensen-11052872

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 03-05-16 21:36

Og som jyde ved du jo, at vi er meget tættere på det engelske, i modsætning til svensk,
her må du nok hellere finde en øst dansker eller syd svensker?

Så et godt råd, find hellere to eksperter,
den til engelsk er der mange der kan klare...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-16 00:46

Citat
Så et godt råd, find hellere to eksperter,
den til engelsk er der mange der kan klare...

Og i den forbindelse - så oversæt det hele til Svensk det igen og der går pludderballe i det hele:

https://www.youtube.com/watch?v=BPWxqy0cX7I

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 04-05-16 00:47

Citat
som jyde ved du jo, at vi er meget tættere på det engelske

Øh...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-16 14:12

I can hop. A ka´ ran, du kan kun løbe.

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 04-05-16 14:36

Ja ja Svend - jeg kan godt se du ikke har hørt ordenlig efter i skolen

Godkendelse af svar
Fra : Vestjyden

Dato : 04-05-16 16:15

Tak for svaret svendgiversen.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 04-05-16 20:06

Selv tak, og vi jyder er jo også tæt på det skotske:
Skuld gammel venskab rein forgo er jo næsten skotsk, en Folkemelodi derfra.

På engelsk stammer typisk alle de korte, hårde ord fra os vikinger; man, blod, sværd osv.
mens alle de fine ord kommer fra normannerne, very tremendes and delicate...

Noget jeg også har bemærket, er at de bløde d er følger Atlanterhavet,
helt fra fæøerne over gælisk ned til portugal, bare prøv at sammenligne spansk og portugisisk.

Iøvrigt har vi jo kun dialekter her i Vesteuropa,
i går fik vi lavet vej fra nogen fra Ukraine, der kun kunne russisk, og så kniber det jo.

Kommentar
Fra : ChrLaursen

Dato : 07-09-18 17:49

Jeg har tidligere anvendt eTranslate.dk til oversættelse af mine ægteskabsdokumenter, og jeg ved de også er stærkelig på det fagligt tunge område. Prøv at hør om de evt. ikke kan hjælpe dig

Her er link til deres hjemmeside:
https://etranslate.dk

Mvh
Christian