/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Edge Browser i Windows 10
Fra : ppk
Vist : 621 gange
200 point
Dato : 01-05-16 09:59

Hej

Har nu fået installeret Windows 10

Men har fået et problem, nemlig det at Edge Browser ikonet på skrivebordet er blevet slettet ved en fejl

Nu har jeg så prøvet og prøvet at finde ud af, hvor jeg kan finde browseren`s ikon for at oprette en ny genvej på skrivebordet

I den gamle IE kunne man via sin stifinder finde en mappe som hed Internet Explore, og derfra oprette en ny genvej.

Håber der er nogen der kan give en opskrift på hvordan jeg igen får lavet en ny genvej til Edge

På forhånd tak for hjælpen.

PPK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-05-16 10:42

Ellers kan den vel gendannes fra papirkurven....

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-16 10:51

%windir%\explorer.exe shell:Appsfolder\Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe!MicrosoftEdge

Du finde edge på ovenståen sti, højre klik og vælge "send til skrivebord".

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-05-16 13:14

webnoob

Jeg fik desværre ikke noget ud af dit tips

jeg prøvede så at søge efter MicrosoftEdge og der var så også et par program ikoner, men de gav mig desværre ikke mulighed for at starte Edge Browseren

PPK

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-05-16 13:15

bentjuul

Desværre var der ikke noget i skraldespanden

PPK

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 01-05-16 13:39

Tryk på søg og sæt det link ind som webnoop har skrevet så kommer du frem til edge browseren..

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 01-05-16 14:16

Brug genvejen WIN+[R], sæt min adressesti ind og klik på OK.

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 01-05-16 18:37

He he he

NU gik der total kage i den

Skal genstarte hver gang den har været på nettet via Edge.

Jeg har fundet følgende sti:
Windows/SystemApps/MicrosoftEdge_8wekb3d8bbwe

og på den finder jeg MicrosoftEdge ikonet (Program på 7.173Kb) og denne sender jeg så til skrivebordet som genvej men ak og ve ! den starter ikke EDGE

Så der er nok ikke andet at gøre, at se om man kan finde EDGE på nettet som selvstændigt program og så installere det oven i

PPK

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-16 21:52

Ellers hent den gode gamle internet explorer.

Start > alle apps > rul ned til windows tilbehør > den ligger i mappen.
evt højreklik og tilføj til processlinjen.

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 02-05-16 06:24

Jeg smed Edge ud med vilje og bruger Crome i stedet. Vil af en eller anden grund hellere, at Google registrerer alt, hvad jeg foretager mig end at Microsoft gør det via Edge.

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 200 point
Dato : 02-05-16 09:11

Nej nej nej la' da vær med det.

Jeg har lige testet det på min Win 10 og der virker det, bare med lidt ændringer.
Brug Win+[R], skriv: "%windir%\explorer.exe shell:Appsfolder" (uden " før og efter) Så kommer du ind i en mappe, hvor du oppe i højre hjørne kan søge på Edge, der vil kun være et resultat, højre klik på det resultat og vælg "Opret genvej", den vil automatisk blive lagt på skrivebordet.

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 02-05-16 12:50

Tak for svaret webnoob.

Tak for hjælpen

NU kører det bare

PPK