/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan Win 10 stoppes ?
Fra : vedikkealt
Vist : 519 gange
300 point
Dato : 24-04-16 22:45

Hej med jer

For ikke mange dage siden havde jeg hentet Win 10 som jeg ikke kunne få til at fungerer, men takket være hjælp her på Kandu kom jeg tilbage til Win 8.1

Men nu henter den hver gang den er åben Win 10 automatisk hvis ikke man er over den og får klikket på S M U T .

Kan jeg forforhindre den automatiske hentning af Win 10 ?

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-16 22:58

Se sidste TIP

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-16 23:11
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-16 23:33

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 24-04-16 23:36

og det tip virker - jeg har afprøvet det.....

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 300 point
Dato : 25-04-16 10:05

Mærkeligt at mit indlæg forsvandt - men her er det igen

Her er en dansk side hvor du kan læse om programmet der stopper automatisk download af win 10 og der er link til programmet i artiklen http://www.computerworld.dk/art/235445/saadan-blokerer-du-for-windows-10-opgradering

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-04-16 10:44

# bentjuul

Kandu har i flere dage kørt meget ustabilt, og inden jeg trykker send tager jeg en kopi af det skrevne så jeg ikke skal starte forfra med at skrive, for har også misset en del indlæg ved at siden går ned mens man sidder og skriver.

Det andet får jeg lige kigget på - nok i dag eller i morgen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-04-16 17:13

Jeg er forvirret

Jeg har tidliger stillet et spørgsmål omkring hvordan man fik faste startfaner i Win 10.

Og så havde jeg glemt at oplyse at det åbenbart var Edge der var kommet ind sammen med Win 10.

Så det endte med jeg gik tilbage til Win 8.1

Men hvis jeg nu kunne finde ud af at få faste faner i Win 10 så er det måske bedst at beholde Win 10....????????????

Hilsen fra vedikkealt som er forvirret på et højere plan......

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-16 17:25

Når nu du har win 81 kørende, vil jeg foreslå at du laver it image (speglbillede) af din win 81
Og så gemmer det på en ekstern harddisk, inden du prøver win 10 igen.

Er det bare foretrukne som skal ligge oppe på en linie lige til at klikke på.............??????

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-04-16 17:27

Du må gøre hvad du finder bedst, jeg har kun svaret på hvad du spørger om.
Citat
Men nu henter den hver gang den er åben Win 10 automatisk hvis ikke man er over den og får klikket på S M U T .

Kan jeg forhindre den automatiske hentning af Win 10 ?
og det kan du hvis du følger linket - og man kan altid fortryde sin beslutning ved hjælp af programmet.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-04-16 17:33

# Eyvind

Ja...det er faste faner der åbner på samme tid, har 8 faste faner i min Win 8.1, som så var væk i Win 10.

Og problemet er til tider også, at jeg er for dum til at stille og formulerer de spørgsmål jeg gerne vil have svar på....

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-04-16 17:40

# bentjuul

Du skriver....og man kan altid fortryde sin beslutning ved hjælp af programmet.

Ja....hvis man havde vist hvordan havde det sikkert været nemt nok.

Men nu prøver jeg det bedste jeg kan, og hvis det heller ikke lykkes mig denne gang at få de faste faner frem, så må jeg finde mit gamle spørgsmål frem her på Kandu og så forsøge at komme tilbage til Win 8.1.

Og så derefter fosøge efter vejledningen her i tråden at forhindre maskinen i at hente Win 10.

Det er dælme op af bakken, og kan jeg ikke løse det selv må jeg ud af købe hjælp....

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 25-04-16 18:39

Har du prøvet det program som der linket til?? Det tror jeg ikke for så ville du opdage hvor enkelt det er......

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-04-16 19:46

Nu tror jeg opgaven er løst.

Det link som førte til hvor jeg kunne stoppe Win 10 opgav jeg, da jeg ikke synes så så nemt ud.

Så nu har jeg gjort noget helt andet, jeg har - med bind for øjnene - hentet Google Chrome og her kunne jeg uden problemer oprette faste startfaner.

Så kan Win 10 forhåbentligt passe sig selv

Så nu har jeg fået fred for fruen og håber det jeg har lavet holder - hele vejen...så jeg fortsat har fred

Bedste hilsner fra vedikkealt

Godkendelse af svar
Fra : vedikkealt

Dato : 25-04-16 19:53

Tak for svaret bentjuul.

Så valgte jeg en alternativ løsning - Google Chrome - i forhold til mit oprindelige spørgsmål

Bedste hilsner fra vedikkealt