/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
hovedtelefoner - i øret - god bas
Fra : ingelein
Vist : 312 gange
100 point
Dato : 24-04-16 16:51

Hej mine elskede Audeo høretelefoner fra Phonak er knækket ved stikket, så jeg leder efter tilsvarende, da Phonak ikke mere producerer disse.
Mine krav er at de skal være behagelige og passe i små ører, være med en god bas og til at sove med ( lydbøger). Det skal ikke være pandebånd eller puder med lydgivere.
Jeg har kigget på mærkerne Sennheiser og Bose.
Jeg vil give i omegnen af 1000 kr. De skal ikke have alle mulige andre funktioner i forbindelse med sport eller telefon. Kun lyd ud.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-16 17:51

Kan der ikke loddes et nyt stik på?

Har et par gamle ´ørebøffer´ af mærket Sennheiser, hvis det var noget/ og jeg kan finde dem.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-04-16 17:55

Tak for tilbudet .
Sådan nogle har jeg selv. Det er I ØRET TELEFONER JEG VIL HA.
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-16 17:58

ok, de små bruger jeg ikke.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-04-16 18:41

Man kan ikke sove - ligge på siden med store bøffer på
Ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-04-16 23:18

Citat
Man kan ikke sove - ligge på siden med store bøffer på
Ingelein

De lyder nu ellers godt, de gamle bøffer.
Sætter jeg ´propper´ i mine øre, minder det mig om bylder der skal punkteres hurtigst muligt.
Citat
eller puder med lydgivere.

Så røg denne mulighed..
Hvad med et par små indstillelige ´gavl-højtalere´ i sengen/sofa/ andet.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 24-04-16 23:25

Jeg har jo en sovekammerat, så det vil han betakke sig for!

Jeg er jo netop så ked af at mine Audeo ikke dur mere, fordi de passede perfekt, så jeg glemte at jeg havde dem i ørerne. Og nej, de kan ikke loddes, heller ikke hos Phonak i Middelfart.
Ingelein

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 24-04-16 23:33

Hvorfor kan de ikke loddes? Hvilket stik er/var der på?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-04-16 20:08

hej

Der startede med at det guldbelagte Jackstik var lidt bøjet. Derefter blev det midterst af stikket siddende i IPad'en, så jeg går ud fra at det er der kablet er hoppet ud/knækket inde i stikkets yderkappe. Nu har jeg klippet ledningen/kablet over og kan se at der er en tykkere kobberledning i midten og en bå og rød ledning til begge sider. Der må jo være en kobbertråd i disse og hvis der er, er den så tynd at jeg næsten ikke kan få øje på den.
Hvem kan lodde sådan noget?

Nu har jeg købt et par Sennheiser CX 5.00. Tror at jeg så yderligere vil købe et par on-ear Sennheiser Momentum. Byder også på et nyt sæt som mine gamle på Ebay i USA.
Ingelein

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-16 20:18

Alle der har en elektronik kolbe med lille spids kan lave sådan en på 4 minutter. Stikket koster vel en ti'er. Det er lidt mere end nemt!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-16 20:27
Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-04-16 22:55

hej 3773
Jeg har ingen elektronik loddekolbe med lille spids.
Du er velkommen til at fikse mit kabel for en hund.
Ingelein

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 26-04-16 23:50

https://m.youtube.com/watch?v=In8QisKLYKk

på mit kabel er den midterste ledning til at se, men de to andre knap nok er synlige.
Jeg vil gerne tage et fot, hvis du er interesseret.
Ingelein

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-16 00:32

Du finder bare en bette radiomekaniker som OK Elektronik. OK er vist gået på pension, men han er sådan en ferm multireparatør der kan lave alt.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-04-16 00:39

Hvem er OK Elektronik? Her i 7000 området?
Ingelein

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 27-04-16 00:48

Han var i tidernes morgen hjemhørende i Horsens. Bor vist på Juelsminde kanten og reparerer vist stadig lidt derhjemme fra.

Annuller spørgsmålet
Fra : ingelein

Dato : 05-05-16 20:04

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål