/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plænetraktor går ud når kobling slippes
Fra : billebie
Vist : 365 gange
200 point
Dato : 24-04-16 06:22

Hej.
Jeg har en Husqvarna R 214TC med hydraulisk transmissions. Den starter fint, men når koblingen slippes går den ud med det samme - det virker som en elektrisk fejl da det sker så snart der blot slækkes på koblingen.
Det er umiddelbart kommet efter nogle venner har lånt den og har haft den oppe på en trailer.
Hvad kan der være galt?

Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 24-04-16 07:37

Det er vel bremsen du slipper, , så sidder der en kontakt under sædet som ikke er aktiveret (sikkerheds kontakt).
Hvilket svare til at du stiger af uden at stoppe motoren.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 24-04-16 10:30

Hjul blokeret, klinge blokeret, skæv aksel - tjek selv.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-04-16 11:09

Nu ser det ikke ud til et er en model med mange sikkerhedskontakter eller andet af den slags.
Så hvis du kan køre dine knive rundt, lyder det mere som et brændstofproblem.

Det lyder som, om den den ikke får benzin nok når den skal arbejde. Men nok til at køre i tomgang.

Så det kan være noget med brændstoffilter, kaburator, eller choker.

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 24-04-16 22:37

Hej,
Tak for indlæggene.
Maskinen står uden klipper på så problemer med blokerede knive er udelukket. Hjulene er ej heller blokeret. Den starter fint, går fint i tomgang (og med gas) så den får fint med brændstof.
Det er helt sikkert noget der afbryder tændingen - jeg kigger nærmere på den kontakt under sædet en af dagene - tak så langt.
Jeg vender tilbage.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 24-04-16 22:45

Efter Manual, behøver du ikke lede efter en sæde kontakt...

Og mht. til brændstof kan rigtig mange motorer starter og køre i tomgang, men hvis brændstoffilter er ved at stoppe til, dør de ved belastning, da de får mere luft en benzin...

Så hvis du aldrig har skiftet filter på den, er det bestemt værd at overveje

http://www.husqvarna.com/ddoc/HUSO/HUSO2015_EUenAPen/HUSO2015_EUenAPen__1157317-26.pdf

Kommentar
Fra : billebie

Dato : 25-04-16 13:20

Hej Benjamin
Maskinen er fra sidste år, så filteret er næppe så tilstoppet at det er årsagen - dog skal man jo aldrig sige aldrig.
Jeg kan dog tydeligt høre på maskinen at det ikke er årsagen da den stopper meget brat (som når man drejer nøglen om)
Jeg er på ferie så kan desværre ikke kigge på det før sidst på ugen