/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Blå #plader/ DK firma bil
Fra : mig-selv
Vist : 321 gange
10 point
Dato : 20-04-16 21:54

Vedkommende fik moms fratrukket ved kassen, kunne ikke snakke DK - kørte væk i en varebil med ´BLÅ´ plader på + og firmaet var Dansk, noget i stil med handyman:
https://www.google.dk/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=handyman
Dem på linket er sikkert mere eller mindre lovlige, men man må VIST ikke bruge UDENLANDSKE firma biler til Dansk arbejde - eller har jeg misforstået noget (igen).

Der kommer et billede af ´dytten´ -når jeg lige finder det.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-16 22:09

Det blev til et klip? ikke bedste kvalitet - men hurtigt på nettet.
De kan forresten heller ikke skrive Dansk:
https://www.dropbox.com/s/pjibix6kb6psgxd/nummer%20med%20plade%20%C3%86-AE.mp4?dl=0

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 20 point
Dato : 20-04-16 22:37

Jeg kender ikke reglerne................men tekste ser ud til at være Norsk.

Ps. Alt er tilladt i Danmark - bare ikke for Danskerne.

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 20-04-16 22:40

Blå er norsk og teksten er sikkert stavet rigtigt i Norge

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-16 22:56

O-kaj

Troede bilen var fra ´visse´ andre (øst) EU lande - men Norsk??? havde jeg aldrig tænkt på, da han snakkede Engelsk/ og så ud som en vinter frossen gås - sikkert derfor jeg ikke kan DANSK

Citat
Ps. Alt er tilladt i Danmark - bare ikke for Danskerne.

Det kan der kun grines af, er man bare noget ved ´musikken´ så er ALT tilladt - næsten, trods alt.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 21-04-16 08:20

Blå nummerplader har de norske varevogne,ligesom de danske har gule.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-16 22:39

Tror bare det var en ´tanke torsk´ fra min side - men jeg havde andet i hovedet den dag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-04-16 22:42

Og i ´gamle´ dage var der N som et tvunget ekstra skilt = DK for danmark - men alt er jo lavet så internationalt at det halve kan være for meget af det gode...