/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mus og tastatur ikke tilgængeligt
Fra : Shamrock
Vist : 337 gange
100 point
Dato : 20-04-16 11:11

Hej. Har en Thinkcenter 900M som jeg skal have downgraded fra Win10 til Win7. Når jeg loader mit ghost boot og derefter skal indikere hvor/hvilke image man vil installere, så er mus og tastatur deaktiveret. Hmpffff !!! Nogen der har haft tilsvarende problem ?? Ha´ en super dag.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-16 12:16

Trådløst? så skift til almindeligt - eller prøv en anden port.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-04-16 12:17

Kan også være du kan finde nogle indstillinger i BIOS

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 20-04-16 13:30

Hej mig-selv. Det gælder både trådløs / alm. tastatur og mus. I bios er der ikke nogen til/fra indstilling hvad angår tastatur/mus.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-04-16 13:54

USB Legacy skal slåes til i BIOS, da din Ghost Boot er DOS

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-04-16 14:01

hvis "USB Legacy Support" mangler i BIOS, så skal BIOS opdateres
https://support.lenovo.com/dk/da/documents/ht036173

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-16 14:22

Tag harddisken ud og lav det fra en anden computer.
Hvis du altså laver det fra en Live CD eller disketter.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 20-04-16 23:15

Edvind, flyt harddisken kom nu med i år tusinde skiftet.

Ville mere anbefale er udskifte Ghost med en mere moderne Image Backup program, og helst et der supportere WinPE, som alle der arbejder med Windows på lidt mere teknisk plan ville bruge.

Et eks. kunne være http://www.backup-utility.com/articles/free-backup-software-winpe.html
Personligt bruger jeg Acronis Trueimage via WinBuilder og en opdateret pakke, men Trueimage koster penge. (hvilket jeg gerne giver da Trueimage er bedre end alle andre Image Backup programmer jeg har prøvet)

http://reboot.pro/files/file/87-acronis-true-image-home-20122014/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-04-16 12:49

Jeg prøver at leve i det forrige århundrede med kik i det nye.

Ghost / Drive image / Acronis / Iomei er alle gode backup programmer.

Men jeg tror det bliver svært, at genindsætte et Ghost image med programmet Acronis.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 22-04-16 13:18

Ghost var et godt program, men har ikke fuldt med tiden.
https://community.norton.com/en/forums/ghost-150-windows-10

Symantec™ System Recovery 2013 Desktop Edition FREE 60-day Evaluation, kan læse de gamle Ghost backups.

Hvad jeg mener med år tusinde skiftet, er ingen laver DOS programmer mere, hvorfor man bør sikkert sig ens restore kan ske via WinPE eller LinuxLiveBoot

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-04-16 19:11

Det ikke et spørgsmål om hvad der er godt lige nu, men at "Shamrock" gerne vil tilbage til windows 7 ved hjælp af et Ghost image.

Det er da rart, at der findes et nyere program som kan håndtere de gamle ghost image.
Så ved du sikkert også om tastatur bliver anvendeligt - for det er jo ligesom nødvendigt når der skal hentes og installeres et image.

At det så er en god ting bagefter, at bruge de nyere programmer, er da rigtigt.

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-04-16 18:02

JA selvfølgelig vil tastatur og mus virke i de nyere, da de jo kører i Windows / Linux og ikke i DOS
Og hvis det heller ikke var tydeligt så betyder Gratis 60 dage "FREE 60-day Evaluation", jo netop at det kan bruges til Restore (hente image tilbage) uden omkostning.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-04-16 20:36

Ja ja - så siger vi bare det "jegerher".............

Shamrock - jeg kan vist ikke bidrage med mere lige nu.

Ps. Sig til inden du opgiver helt - send evt. en besked.

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 26-04-16 13:46

Hej "Jeg er her"
Tak for dine råd. Du har så inderligt ret, Ghost er noget gammel skrammel, men jeg havde ikke andet. Det kørte egentlig godt nok, da jeg fandt ud af problemet med det deaktiverede tastatur og mus.

Hej Eyvind.
Tak for dine velmente råd. Jeg har fundet ud af, at der i omhandlende model er en noget anderledes Bios. Under USB er der default deaktiveret en indstilling under USB Virtual KBC Support.
Ved aktivering af denne indstilling får man mus og tastatur tilbage. Ikke en ligefrem gennemskuelig problematik !!!

Hej "mig-selv".
Det var jo faktisk dig som var tættest på problem løsningen, så derfor point til dig.

Tak til jer alle - dejligt med alle i venlige mennesker

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-04-16 13:52

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-04-16 08:42

tillykke godt du har fået det løst.