/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Slidt blender utæt i pakning
Fra : boyelauritzen
Vist : 2792 gange
200 point
Dato : 17-04-16 10:15

Slidt bleender utæt i pakning

Det faste leje og pakningen er slidt så væsken i blender siver ud.

Da blender ellers fungere perfekt, ønsker jeg at forsøge at renovere det faste leje med:
- ny pakning jeg ikke har fundet, da både ydre og indre diameter samt tykkelse skal være eksakt.
- hvordan fore man aksel? Skal der bores ud og ilægges ny foring? Og hvor finder jeg det?
- ...

Helst ville jeg købe egnet pasta, jeg kan fore leje med.

På forhånd tak.

Foto af leje/blender:
https://www.flickr.com/photos/28886776@N02/25871204504/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/28886776@N02/26409945731/in/photostream/
https://www.flickr.com/photos/28886776@N02/26384156962/in/photostream/
NB: Leverandør vil ikke levere ny pakning

Kommentar
Fra : transor

Dato : 17-04-16 10:27

Tætningen ved lejet kan være lavet på forskellig måde.
Det kan være en pakdåse i en standardstørrelse men det kan også være så meget andet.
Selv om der kan fås tørtningsmidler er det noget suspekt at bruge det, når det kommer o kontakt med maden.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-04-16 14:00

Citat
NB: Leverandør vil ikke levere ny pakning

Typisk, nogle gange siger de nej fordi at de slet ikke gider at skaffe det.
Nu er det jo et kendt mærke så måske kan du finde hjælp via fabrikkens hjemmeside.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 17-04-16 15:34
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-16 17:22

Der findes r-dele overalt i verden til den Kitchen-Aid fra Hobart.
Danmark har ikke lager med reservedele mere, men det kan være Sverige stadig har.

Det ligner en roterende stål mod porcelæn pakning. Et nyt sæt bør ikke kræve ekstra tætning for at kunne bruges. De kan kun monteres når de er våde (vand).

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-04-16 07:37
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 18-04-16 20:20
Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 20-04-16 07:29

Tak for svar eller referencer.
Har så midlertidigt repareret utæt leje - efter at have talt med smed - med lidt silikone.

https://www.flickr.com/photos/28886776@N02/26509431476/in/photostream/

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-16 10:37

Det er jo silikone - fedt - der er i tuben.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 20-04-16 11:40

Ja. Silikone
Fedtet giver modstand i det tomme tykke faste leje, og formodentlig nok til at gøre flow ubetydeligt af juice/vand og gennem lejet.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 200 point
Dato : 20-04-16 14:18

ok -

I øvrigt er den kitchen Aid et gammelt produkt med for længst udløbet patent.
Patentet består i, at den indstillede hastighed holdes uanset belastning grundet udslyngersystem.

Fra en gammel Hobart storkøkken reparatør.

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 21-04-16 07:51

Tak Eyvind /Gl. Hobart storkøkken reparatør

Efter blender har stået stille fuld med rent vand et døgn, er sivet en spiseske vand gennem leje.

Så jeg tror silikone fedt vil kunne løse problem de næste 5 år

Måske eksistere/kommer der bedre egnet produkt (større molekyler) end silikone fedt SC-4 ?

Godkendelse af svar
Fra : boyelauritzen

Dato : 11-07-16 06:42

Tak for svaret Eyvind.
Ja nu bruger jeg blidt brugsvand silikone nå bleender har været i opvaskemaskinen.