/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
bruger konti i windows 2008 server
Fra : dcedata1977
Vist : 325 gange
500 point
Dato : 16-04-16 21:17

Hej

hvordan låser jeg en bruger i windows 2008 server ? så brugeren kun kan logge ind 1 gang

PT kan mine brugere logger ind flere gange med samme bruger ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-16 21:49

Ikke lige min boldgade, men mon ikke du kan blive 'klogere' med den information du finder hér?

https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/desktop/aa383144(v=vs.85).aspx

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-04-16 21:58

UPS... det handlede vist om Windows logon og ikke klient logon/login på en Windows internetserver.
Sorry

Så vidt jeg har forstået søges det 'modsatte' her:

http://serverfault.com/questions/116016/logging-in-as-the-same-user-multiple-times-in-remote-desktop-windows-server-2008

NB: Stadig ikke blandt mine spidskompetencer, så bær over med mig. Jeg prøver blot at hjælpe dig 'på vej'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-16 22:25

I den ´gamle´ udgave af deres server, skulle man ind i ? bruger/ konti og lave den salgs - men det ved du sikkert godt - noget med at udelukke brugere / IP ? efter X antal login sessioner eller noget i den stil.
Har kun prøvet ´Win ? 2000 - server en enkelt dags tid, men den var da rimelig nem at have med at gøre.

Ellers kan du måske gøre det gennem Firewall/ sikkerhed - men som skrevet? er det mange år siden og andet system - dog burde de vel ligne hinanden? i opsætning.

Ellers prøv at spørg eksterminator her inde, han kender lidt til servere og den slags ??

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 16-04-16 22:28

Citat
eksterminator

Tror jeg ser for mange film for tiden??
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=38634

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 16-04-16 22:47

På en standalone server kan man ikke begrænse login til en gang. Hvis serveren er med i et domæne så kan man begrænse bruger login via Group Policy og/eller Active Directory Administrative Center, men heller ikke her mener jeg man har muligheden for at begrænse til et login.

Men kan du ikke uddybe spørgemålet, så kan det være der er en anden løsning?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-16 17:13

Er det for at skaffe så mange brugere som muligt.....................

Kommentar
Fra : MHN1986

Dato : 19-04-16 14:18

Hvis brugeren kun skal være logget ind én gang uanset tid, så kan du lave en group policy der sætter et logoff script, sørg for at politikken kun rammer den ene bruger.
Du kan også tidsbegrænse en bruger, så den automatisk bliver låst/lukket når gyldigheden af kontoen er udløbet (dette gøres direkte i Active Directory på bruger objektet)

Kommentar
Fra : dcedata1977

Dato : 22-04-16 23:00

hvordan laver jeg sådan et script ?