/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
word 2010
Fra : lillelyst
Vist : 325 gange
50 point
Dato : 12-04-16 22:49

Jeg har brug for at indsætte 4 selvstændige kolonne i et liggende dokument. Som jeg gør nu laver jeg fejl, idet jeg åbner et dokument og indsætter 4 kolonner. Det duer ikke da en ændring i den første kolonne også påvirker de andre 3, f.eks når jeg indsætter eller sletter en kolonne. Jeg har behov for at kan arbejde i de 4 kolonner uafhængig af hinanden. Hvordan gør jeg lige?

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 12-04-16 22:50

sletter en kolonne = skulle være en linie.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 13-04-16 08:58

Du kunne jo tegne dine kolonner - dvs. tegne tabel og tegne horisontale linier i hver kolonne, så bliver du uafhængi af linieskift i de andre kolonner.
mvh. Amanda

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 13-04-16 09:39

Jeg har lige prøvet dette: (ganske vist i det gratis "libre office")

Opret en tabel på 4 kolonner og een række
Træk rækken ned så den bliver høj
I første kolonne opret en tabel med een kolonne og flere rækker.
I anden kolonne opret een kolonne med flere rækker
I tredie osv
I fjerde osv
Nu vil du se at en række med 2 linier i første kolonne ikke påvirker rækkerne 2.3.4 kolonne.
Til gengæld er alle rækker nu ikke lige høje, men det er vel også meningen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-16 09:56

Jeg viser lige hvad jeg har lavet:
http://peecee.dk/upload/view/458635/full

Hos mig laver skift+enter en ny linie i tabellen.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 13-04-16 16:24

Tak for svaret Eyvind. Virker 100%. Mange tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : Eyvind