/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Digital til analogsignal
Fra : vic200
Vist : 432 gange
200 point
Dato : 11-04-16 09:44

Jeg har en ældre maskine til VHS bånd og med en DVD optager i, men den kan ikke modtage digital antenne signal, da den er til det gode gamle analoge signal. Stofa kan ikke hjælpe og nu vil jeg høre om der findes en boks som man kan sætte på antennekablet og som så omdanner signalet til analog signal til den gamle maskine.
Så kan jeg nemlig optage en TV udsendelse på en skive.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 11-04-16 12:19

Det du skal bruge afhænger af hvor du får dit antennesignal fra.
Hvis det er en rigtig antenne , skal du bruge en simpel Digitaltuner box dvb-t

er du på et kabelnet, og det tror jeg fordi du nævner Stofa, så skal du bruge en DVB-c

de simple billige boxe uden dekoderkort, kan dog kun modtage de "gratis" kanaler.
Det vil sige DR1, 2, 3 ,og K foruden lokalfjernsyn og børnekanalerne.
Boxen skal have scart stik udgang, som du kan forbinde med din optager.
Men vhs bånd er dog for ringe til moderne fjernsyn.
Tænk også på at der er grænser for hvor længe den vhs kan holde. videohoved og især gummiremmene slides.

Godkendelse af svar
Fra : vic200

Dato : 24-04-16 06:05

Tak for svaret transor. Jeg arbejder videre med sagen, men det jeg søger findes åbenbart ikke.