/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Bagemaskine
Fra : mig-selv
Vist : 528 gange
50 point
Dato : 31-03-16 06:40

Er det noget der er værd at have i køkkenet, skal bage et brød om dagen.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 31-03-16 09:50

Dem jeg har kendt til laver meget fine brød, men ret små.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 31-03-16 22:51

Fordi den også rører dejen, kommer der to huller midt i dejen nedefra. Jeg arvede en splinterny fra min søster. Den gik videre til sønnen, som prøvede den een gang, hvorefter den røg på Genbrug.
Det er vist ikke værd at investere i. Har jo heller aldrig haft den store succes her i DK
ingelein

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 01-04-16 08:09

Kan sagtens leve med huller i bunden, spørgsmålet er om den kan bage et godt brød, eller det bedre kan betale sig at købe et franskbrød i brugsen - om den så koster 100.- eller 2000.-

Kommentar
Fra : transor

Dato : 02-04-16 19:09

Der er sikkert forskel på maskinerne.
Vores forudsætter godt glutenrigt mel. Den er længe om at røre sammen/ ælte -lade mellemhæve for at genælte, hæve og til sidst bage.
Brødet skal ud af formen, så snart det er færdigt , Den lille "ælte vinge bliver tid efterlat i brødet og skal graves ud af bunden.
Brødet bliver særdeles godt, men er ikke ret stort.

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 03-04-16 12:54

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 14-04-16 22:32

DET ER SKØNT AT KOMME OP OM MORGENEN OG HELE HUSET DUFTER AF NYBAGT BRØD.
TIMEREN KAN SÆTTES SÅLEDES AT BRØDET ER FÆRDIGBAGT, PRÆCIS NÅR DU STÅR OP.

DET TAGER LIDT TID AT FINDE DEN GODE OPSKRIFT TIL LIGE NETOP DET BRØD, SOM DU
KAN LIDE, MEN MED LIDT TÅLMODIGHED OG NOGLE PRØVEBAGNINGER SKULLE DET
KUNNE LYKKES.

OFTE TROR JEG DET ER I EN PERIODE HVOR MEN BRUGER DEN. SÅ HOLDER MAN EN PAUSE,
OG EN DAG KOMMER MAN I TANKE OM HVOR HERLIGT DET VAR, SÅ KOMMER MASKINEN FREM IGEN.
GOD FORNØJELSE MED DET
MVH AG112