/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Min harddisk er beskadiget
Fra : hjalex
Vist : 279 gange
100 point
Dato : 29-03-16 17:12

Hej. Min Mac kan ikke starte op. Kører rundt og rundt og lukker ned. Der er tre striber oppe i højre hjørne. Jeg får beskeden 'Incorrect number of thread records. The volume Macintosh HD needs to be repaired'. Mac'en skriver, at den ikke selv kan reparere disken. Hvad gør jeg, hvis jeg gerne vil undgå at slette min harddisk. Kan jeg sikkerhedskopiere mine filer, selvom jeg ikke kan få adgang til Finder og kan jeg derefter geninstallere? Håber meget på jeres hjælp. Pft Hjalex

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 30-03-16 11:19

Her er et par muligheder :

There are several ways to back up a Mac that is unable to fully boot. You need an external hard drive to hold the backup data.
1. Boot from the Recovery partition or from a local Time Machine backup volume (option key at startup.) Launch Disk Utility and follow the instructions in this support article, under “Instructions for backing up to an external hard disk via Disk Utility.”
2. If you have access to a working Mac, and both it and the non-working Mac have FireWire or Thunderbolt ports, boot the non-working Mac in target disk mode. Use the working Mac to copy the data to another drive. This technique won't work with USB, Ethernet, Wi-Fi, or Bluetooth.
3. If the internal drive of the non-working Mac is user-replaceable, remove it and mount it in an external enclosure or drive dock. Use another Mac to copy the data.

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 30-03-16 23:17

Ø

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 01-04-16 16:30

Det ville være fint t høre om du kunne bruge mit svar ?

Jeg kan se at du måske ikke plejer at svare dem der forsøger at hjælpe dig....

Fra din profil :

Ubesvarede   1
Besvarede   4
Annullerede   12
- Slettede   0
Ialt   17

Kommentar
Fra : finnostervig

Dato : 04-04-16 00:10

Hmmmmm ???

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 06-04-16 17:50

hjalex, i fremtiden husk at tage en backup af din harddisk.
En nem måde at dagligt at tilslutte en x-tern HD hvor du har installeret et bac-up eller benyt det indbyggede program der er på din computers HD.

"Rigtige mænd sikkerheds kopierer aldrig deres HD men græder ofte"