/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
Meddelelser via firmaers formular websid
Fra : ingelein
Vist : 406 gange
100 point
Dato : 27-03-16 11:55

Hej
Det forekommer ret ofte, at man bestiller noget via en webside formular. Ved vores Lægehus kan man bestille receptpligtig medicin, som man plejer at få , via hjemmesiden. Men hvor kan man se, hvilken hvad man har sendt eller bestilt? Jeg tager et eneste præparat mod Reflux. For et halvt år siden bad jeg om at sætte dosis ned fra 20 mg til 10 mg. Det har jeg så fået efterfølgende. Nu har jeg igen bestilt 10 mg kapsler, men har modtaget 20 mg kapsler. Jeg vil derfor gerne vide om jeg har bestilt det rigtige eller om læge eller apotek har sendt noget forkert. Her i påsken er det jo lidt dumt at stå med det forkerte præparat.
Men jeg kan ikke finde min bestilling under sendt, fordi det er sket på web. Hvor kan jeg evt se min bestilling?
Ingelein
win7

Kommentar
Fra : barmanden

Dato : 27-03-16 12:23

Jeg ved ikke om det kan ses
Jeg skriver altid sådanne bestillinger i word og kopier derfra til Web siden
Barmanden

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 110 point
Dato : 27-03-16 12:52

Når medicinen ordineres via elektronisk recept, bliver den ført på din medicinprofil. Her kan du altid selv gå ind, via www.sundhed.dk, og se al den medicin du har fået udskrevet de seneste to år.
https://www.webapoteket.dk/ofte-stillede-spoergsmaal/receptpligtig-medicin-paa-webapoteket/elektronisk-recept

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 27-03-16 15:03

Tak for svaret katekismus. Den mulighed kendte jeg desværre slet ikke. Nu har jeg kigget i journalen og kan se at lægen har ordineret 20 mg, selvom jeg de sidste 3 gange har fået 10 mg. altså 9 mdr. tilbage. Det eneste jeg ikke kan se er om det skulle være mig, der har begået fejlen, idet jeg ikke kan se, hvad jeg har bestilt.
Jeg har også 2 gange bedt om at få en flereganges recept, da det er medicin som indtil sidste år var i håndkøb - og nu er på recept. Det er da træls at lægehuset vil tjene penge på mig, hver gang jeg bestiller medicinen. Er der nogen lov for at lægen kan nægte en flergangsrecept?
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 27-03-16 15:15
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 27-03-16 18:03

Flergangsrecepter har en levetid på 2 år, de kan dog finde på at afkorte perioden eller sænke tilskuddet hvis patienten springer en periode over.
Jeg henter tit medicin for en bekendt der bruger det "halve apotek", jeg får penge med, men et par gange for lidt når de har fjernet lidt af tilskuddet fordi at forrige portion på 100 piller ikke var blevet afhentet.........og nogle af dem er temmelig dyre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 28-03-16 08:42

Citat
lægen har ordineret 20 mg, selvom jeg de sidste 3 gange har fået 10 mg

Har selv lige været ude for samme..

Mener kun du kan se hvad og hvor meget du har bestilt ved at gå ind og prøve at bestille igen - der står også dosis.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 28-03-16 08:54

Er det ikke sådan at hvert lægehus har sit eget interne system? og at de først går på et andet system, når de bestiller?
Ingelein

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 03-04-16 18:40

Tak for svaret katekismus.
Man kan ikke s, hvad man har bestilt, men mit Lægehus har haft en vikar på før påske. Hun har bare set at jeg i lang tid har fået 20 mg ....... altså for 2 år siden. Lægehuset har undskyldt fejlen uden dog at tilbyde betaling for de fejlsendte tabletter.
Ingelein