/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Afløser for Picasa
Fra : Oldboston
Vist : 1793 gange
100 point
Dato : 25-03-16 15:08

Jeg ville installere Picasa på min nye pc, men opdager at programmet er under afvikling. Det er nogle år siden, jeg sidst har puslet med fotos på min pc, og jeg var egentlig glad for Picasa, så spørgsmålet er nu, om nogen af jer kan anbefale et andet program til at redigere i sine fotos. Helst så nemt som overhovedet muligt, og uden alt for mange dikkedarer, da jeg hverken skal "dele" min fotos med "venner" eller lægge dem ud "i skyen". Bare selv have fornøjelse af dem sammen med familien.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-03-16 15:20
Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-03-16 17:56

Det NYE som afløser Picasa hedder Google Photos

https://photos.google.com/

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 25-03-16 17:58

Årsagen til, at Google vælger at pensionere Picasa er, at Google har lanceret deres nye tjeneste, Google Photos, hvor alle dine billeder bliver gemt i skyen. Har du ikke mod på at gå i gang med Google Photos, eller vil du bare hellere beholde dine billeder på din computer, så kan du fx prøve Windows Photo Gallery.

Windows Photo Gallery er et rigtigt godt program, der har de samme funktioner som Picasa, men med et lidt mere moderne design. Du skal dog ikke være bekymret, fordi Windows Photo Gallery er meget overskueligt, og du vænner dig hurtigt til det nye udseende.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 100 point
Dato : 25-03-16 18:01

Citat
Årsagen til, at Google vælger at pensionere Picasa er, at Google har lanceret deres nye tjeneste, Google Photos, hvor alle dine billeder bliver gemt i skyen. Har du ikke mod på at gå i gang med Google Photos, eller vil du bare hellere beholde dine billeder på din computer, så kan du fx prøve Windows Photo Gallery.

Windows Photo Gallery er et rigtigt godt program, der har de samme funktioner som Picasa, men med et lidt mere moderne design. Du skal dog ikke være bekymret, fordi Windows Photo Gallery er meget overskueligt, og du vænner dig hurtigt til det nye udseende.

Kilde:
http://komputer.dk/software/billedbehandling/et-godt-alternativ-til-picasa

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-03-16 09:37

Her er et godt og gratis fotoredigerings program til Windows, kan downloades her:
http://paint-net.da.softonic.com/
mvh. Amanda

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 26-03-16 17:01

Er det nogen, der kender til et gratis program, der som Picasa kan vise oversigter over ens billeder, så man kan slette og organisere ?

Jeg kiggede på 'Photo-Gallery' og det ser ud til at det ændrer ens billeder eller laver kopier og det er vel ikke ønskeligt for ret mange.

Redigeringsprogrammer er der mange gode af - jeg bruger selv Irfanview.

Kommentar
Fra : kurt54

Dato : 10-04-16 23:54

Der er da intet der forhindrer dig i at fortsætte med Picasa - gem installationsfilen så du kan installere om eller installere på en ny komputer.

Kommentar
Fra : sferling

Dato : 14-04-16 21:39

Jo, ok - tænkte bare på om det bliver ved med at fungere når OS bliver opdateret, men du har ret de første par år sikkert.

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 22-04-16 13:36

Tak for svaret Klaudi.