/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
Er SKY-NET en realitet?
Fra : molokyle
Vist : 531 gange
200 point
Dato : 24-03-16 16:17

De fleste husker vel SKY-NET fra Terminatorfilmene med Arnold?

Foregår ukontrolleret kunstig intelligens som beslutningstager allerede i finansverdenen?

http://finans.dk/live/investor/ECE8535308/formodet-flash-crashbagmand-skal-udleveres-til-usa/?articleId=8535308&ctxref=ext

Citat
..højfrekvenshandel, hvor computerprogrammer kan sende og annullere tusindvis af ordrer på splitsekunder

..og kan man stoppe det? ...eller er der for megen gevinst i at eje, frem for at arbejde?

Skal sådanne computer'gevinster' kunne beskattes? ..eller er det som i alle andre spil:

TAB & VIND ..med samme sind?

Kunne der ikke være reson i at beskatte sådanne kapitalgevinster ..for lighedens skyld?

Det er vel ikke COMPUTEREN eller PROGRAMMET som høster 'gevinsten'? ...der er vel et menneske bag i sidste ende ...med FEDE kontoudskrifter.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 200 point
Dato : 24-03-16 22:43

Citat
med FEDE kontoudskrifter.

Gad vide hvad de betaler i månedlige gebyrer - sikkert kun en promille af hvad de tjener.

Citat
Terminatorfilmene med Arnold?

Tror næppe det er så livligt, noget med at få et program til at købe/sælge ved en bestemt kurs = programmet skal så helt sikkert ´bare´ følge et par enkelte udbydere - men du er inde på noget rigtigt - som sikkert kan ende helt galt, hvis og såfremt.

Mener også at have hørt om personer i US der troede fuldt og fast på den slags ting og så gik de fallit, om det var mangel på viden om børs kurser eller andet - ved jeg ikke.

Citat
Kunne der ikke være reson i at beskatte sådanne kapitalgevinster ..for lighedens skyld?

JO, helt sikkert, men med børshandel kan man være ejer et par sekunder og så er skidtet solgt videre med eller uden gevinst ? og hvorfor så uden gevinst? DET lader jeg de kloge om - men det kunne jo være at de ville tvinge kurserne ned for så at købe dem endnu billigere ? 10 sekunder efter........

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-16 22:47

Og, mon ikke de fleste ´pengemænd´ handler med penge de overhovedet ikke ejer, og derfor går det helt galt - når det kommer frem i dagens lys.
Men igen - ikke noget jeg kender til - man kan jo ikke engang tro på sin egen bank rådgiver - SÅ.

Og Go Påske.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 24-03-16 23:01

De droner som Skynet bruger er jo på størrelse med de droner vi bruger i dag

Den tid hvor børshandlerne stod som sild i en tønde og skrev små sedler når der kom tal frem på en lystavle for derefter at smide sedlen på gulvet og løbe skrigende ud er helt forbi.
De store finanshuse har endda egne lyslederkabler og servere på kryds og tværs over jorden så de kan reagere når pølsemand Jensen sælger en hotdog mindre om dagen, hvorved at investorer frygter store tab på pølser, og en lastvognsfabrik i Japan sælger færre kølebiler, aktierne rasler ned og så har vi krisen med tab af 100.000 arbejdspladser spredt ud over jorden.
Og når et firma som Novo allerede i februar nedskriver forventningerne med 0,2 % reagerer aktiemarkedet omgående som om at faldet er varslet med 2%.

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-16 16:38

SKY-NET har automatisk lukket dette spørgsmål.

</BORG>