/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hyundai accent årg. 2001
Fra : KMA
Vist : 226 gange
50 point
Dato : 23-03-16 13:20

Er der nogen der ved hvor den ventil som udligner trykket i benzintanken sidder. Hvis benzindækslet er skruet helt til, varer det ikke længe inden bilen begynder at gå dårligt, og den gule motorlampe blinker. Hvis jeg løsner dækslet, begynder bilen igen at gå fint.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-16 17:17

Er du sikker på at der ikke er en form for vacumventil i benzindekslet..................som er tilstoppet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-16 17:45

På nogle biler sidder der en tryk-vacuumventil i en udluftningsslange fra toppen af tanken.

Ventilen kan være snavset til eller defekt, så den ikke åbner i tide. Vår manikke bare udlufter trykløst er det for at spare miljøet for benzindampe ved temperaturvariationer i tanken. det betyder mest når der er meget luft i tanken. Dev vil sige når der ikke er så meget benzin i.
Fejlen kan også være i din benzinpumpe, som er slidt og ikke mere kan klare at give nok, når der er lidt vacuum.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 24-03-16 07:09

Skift benzin låget.

Kommentar
Fra : Cortina01

Dato : 30-03-16 10:13

https://www.youtube.com/watch?v=5PQlQ8K2MxU

Det kan måske give et praj om hvordan den ser ud og hvad den gør?