/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Mistet Internet Explorer
Fra : kaison
Vist : 321 gange
15 point
Dato : 22-03-16 20:52

Min Explorer er på mystisk vis forsvundet. En søgning giver ingen resultat og hvis jeg vil gen installere bliver jeg afvist med begrundelsen at Explorer findes på Computeren.
Jeg bruger Windows 10 64 bit.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 22-03-16 21:23

prøv med systemgendandelse

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 21:28

Den bør ligge i: "C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\iexplore.exe"

En anden ting kunne være at du har brugt et forkert program til at åbne links med = forvirring på din pc

Har du prøvet at genstarte - ikke logge af/slumre

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 21:29

Der findes både en 32 og 64 bits, så

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 21:30

Og så kan jeg se at den hedder iexplore.exe

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 22-03-16 23:28

Citat
Og så kan jeg se at den hedder iexplore.exe

Det skriver du bare i søgefeltet, så kommer den frem igen...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-16 07:14
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-03-16 11:17

Windows Explorer ligger altid her i windows 10

Start > alle programmer > rul ned til "windows tilbehør"
den ligger som nr. 2 i rækken

Højreklik på den og vælg hvor genvejen skal ligge.
Vælger du "fastgør til start" ligger den klar blandt dine fine ikoner.

Nu kan du så også trække den ud på skrivebordet hvis du vil. Så har du den 3 steder.

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 25-03-16 16:10

Jeg har forsøgt mig med de tip der er kommet her, dog uden resultat. Jeg har en folder "Internet Explorer" liggende under Programmer (x86). I folderen ligger også program filen iexplore med det kan ikke startes.
Jeg har prøvet at køre en Systemgendannelse fra det ældste gendannelsespunkt der er registreret, også uden det ønskede resultat.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-03-16 16:44

Når du kiggede under microsoft tilbehør, var der så ikke noget inernet explorer at se

Kommentar
Fra : kaison

Dato : 28-03-16 00:36

Problemet er løst. Jeg fandt en mulighed for at reinstallere Windows 10, endda uden at det ændrede på øvrige indstillinger. Det hele fungere nu igen til fuld tilfredshed.
Undskyld jeg har brugt jeres tid ubegrundet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-03-16 10:45

Ja det er jo en af fordelene med den nye windows 10.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-03-16 10:57

Du bruger ikke vor tid forgæves.
Jeg lærer næsten altid nyt ved at deltage i div. tråde her på kandu. Det er en ren fornøjelse at deltage ...ikke en belastning
</MOLOKYLE>