/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows 10
Fra : clou
Vist : 460 gange
300 point
Dato : 22-03-16 19:37

Hej derude

Jeg har netop købt en ny computer med Windows 10, og har fået næsten ALT installeret, så langt så godt.

Jeg har dog et problem, når jeg tænder og slukker computeren skriver den på engelsk (f.eks. Welcome eller Shut down), ellers kører det hele som det skal på dansk - hvordan retter jeg det, for det irriterer mig!

Clou

Kommentar
Fra : ans

Dato : 22-03-16 19:44

Kan du ikke rette det nederst i højre hjørne (ved siden af uret/tiden)?

Hos mig står der DAN, når jeg klikker på det, så kommer muligheden sprogindstillinger frem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-16 19:48

Klik på de 3 linjer nede i "taleboblen"
Vælg alle indstillinger
Vælg så tid og sprog
Område og sprog
Her kan du lige se om Dansk er aktiveret

Ps. Min taler vist også en smule Engelsk længere nede i mappehierarkiet.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-16 19:50

Ja - Ans henviser til samme sted..............på en nemmere måde.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 22-03-16 19:57

Den står til Dansk sprog hele vejen - også ned ved siden af uret står der DAN

Clou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 20:25

Citat
(f.eks. Welcome eller Shut down),

Hvis det er eneste problem, så tag en kop kaffe mens den tænder/slukker...
Ellers vil jeg mene at du kan rette problemet i din REGBASE/ REGIDIT = men har du aldrig leget med den slags så hold dig fra det.

Har du prøvet at opdater din 10, det kan være der mangler et par DK filer.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 20:27

NB, det må være de sædvanlige ´børnesygdomme´ der sikkert rettes hen af vejen.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 20:29
Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-03-16 13:21

Her kan vi se hvem som ved hvordan det forholder sig ud fra deres svar

Det du ser skyldes at Windows er en engelsk installation, med tilføjet sprog modul.
http://windows.microsoft.com/en-us/windows/language-packs#lptabs=win10

På denne måde kan hver bruger køre med det sprog de ønsker.

Hvis du vil skifte Standard/System Sproget, skal du denne vej
http://www.howtogeek.com/232659/how-to-change-the-display-language-in-windows-10/?PageSpeed=noscript
Citat
Change the Language of Welcome Screen and New User Accounts