/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Outlook mappe mistet
Fra : Ammitz
Vist : 422 gange
300 point
Dato : 22-03-16 15:53

Kan man på nogen måde finde en mappe igen, - som ved en fejl er slettet.
Jeg havde i formiddag en undermappe, hvor jeg havde en del forskellige modtagne mails liggende.
Jeg ved ikke hvad der er sket, - men væk er den i hvert fald.

Microsoft Office Prof plus 2010 er mit mailprogram, som jeg er rigtig glad for.

Jeg har fået lavet noget uhensigtsmæssigt, - så hele mappen med indhold er pist væk.
Jeg har kontrolleret, om den skulle være gledet ind under en anden mappe, - og det er den ikke.
Jeg har søgt - via søgemapper - på nogle af de adresser jeg kunne huske den indeholdt, - men nej, programmet kunne ikke finde dem.

Er der i det hele taget noget at gøre, for at få mappen igen, - uden at det bliver alt for kompliceret.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-03-16 16:24
Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 22-03-16 17:22

Kan ikke huske om menupunktet er der i Outlook 2010, men i 2013 klikker du på bjælkemenuen "MAPPE" og så vælger du "Gendan slettet post" i Oprydning.

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 22-03-16 18:50

Jamen den ligger jo ikke i slettet, - så man kan bruge "gendan slettet" - så ville det jo være nemt nok.
Og programmer på engelsk ønsker jeg ikke at benytte til at løse problemet.
Ammitz

Accepteret svar
Fra : webnoob

Modtaget 300 point
Dato : 22-03-16 19:06

Nej det er mig der blander tingene sammen. Det er i Outlook som er forbundet til en Exchange server at man kan bruge den funktion. Sletter man post i slettet post-mappen kan man gendanne den inden for 30 dage. En funktion i Exchange.

Hvis mappen er slettet i din Outlook og den ikke er i Slettet post mappen, så er der ikke så meget og gøre. Alle information i Outlook skrives og læses fra en .pst fil og da den fil ikke er slettet så kan den jo ikke gendannes. Der er så kun en mulighed og det er hvis shadow copi i Windows xp og 7 er slået til, så er der mulighed for at gendanne en tidligere version af den fil, desværre er det ikke slået til som standard. I Windows 8 og 8.1 er det filhistorik og det er heller ikke slået til som standard.

Læs om det her.
http://www.howtogeek.com/209080/how-to-restore-previous-versions-of-a-file-on-any-operating-system/

Godkendelse af svar
Fra : Ammitz

Dato : 29-03-16 17:49

Tak for svaret webnoob.
Ja, problemet blev ikke løst, - så jeg har forsøgt efter hukommelsen at huske, hvem der var placeret i mappen, - og kontaktet personerne for at få korrespondance sendt til mig, så jeg kunne lave en ny mappe.
Spændende, hvor mange jeg ikke har husket...
Ammitz