/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dørklokke - brummer savnes.
Fra : Eyvind
Vist : 515 gange
200 point
Dato : 21-03-16 13:53

Hej.

Her er et billede af den brummer jeg savner.
http://peecee.dk/upload/view/457945

Jeg har allerede en men skal bruge nogle flere, og jeg ved ikke hvad den hedder og hvor den købes.

Den brummer / vibrerer ved 9 - 12 volt jævnstrøm..............måske også ved vekselstrøm.
De skal bruges til noget specielt og må ikke være trådløs men bare med et par ledninger.

Evt. kan en gammeldags ringeklokke bruges

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 21-03-16 14:01

Er det kun den model der kan bruges, eller kan en anden coil klokke bruges ?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 21-03-16 14:11

Der findes masser på nettet, men det er væsentlig om du skal bruge "buzzer" delen til at give en lyd, eller om du skal bruge relæ delen, hvor den kører en "coil" frem og tilbage.

Du kan få begge løsninger på nettet, som gammeldags løsninger eller som morderne løsninger.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-16 14:18

Ok - den skal bruges til at gives respons til dem der står og ringer på...............for de kan ikke høre vores ding dong.
Nogle skal også bruges til pulserende støj i forbindelse med automatisk lys-tænding.

Jeg har endda ledt på nettet men fandt ikke noget.

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 210 point
Dato : 21-03-16 14:28

Så skal du ikke gennemgå så meget.

http://www.ebay.com/itm/5-X-DC-3-24V-Black-Piezo-Electronic-Tone-Buzzer-Alarm-Continuous-Beep-DB-/201434092339?hash=item2ee6685333:g:Gp0AAOSwQPlV~5PM

Sådan en buzzer vil med 3-24V DC, give en buzz tone, så længe den får strøm (når dørklokken trykkes ned)

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 21-03-16 14:31

Goodle evt. :

DC-3-24V Buzzer

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 21-03-16 14:32

Er de 85-95db som de afgiver for høj en lyd, kan du fikse dem, ved at give dem en lille klat Silicone (Tec-7), så vil de kun give en lav brummen.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-16 14:46

Det lyder godt for jeg har bakset med sådan en lille Buzzer som kun ville sige noget når jeg satte en alm. mos 4093 (12vDC) i nogle svingninger. Men det blev ikke højt nok.
Men dem du henviser til kan åbenbart selv svinge.
Det er nok en god ide at prøve dem.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-16 15:02

Kaffetid og en lille lur.

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 21-03-16 16:37
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-16 17:27

rotw - Jeg vælger nok begge løsninger.
Så jeg opretter lige et spørgsmål til dig.

http://www.kandu.dk/newquestion.aspx?grpid=20402

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-16 17:29

Tak for svaret thulin.
Nu har jeg lidt at lege med.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-03-16 09:39

Sorry Thulin - der skulle have være 5 *****