/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Forkerte farver på udskrift
Fra : o.v.n.
Vist : 787 gange
200 point
Dato : 20-03-16 17:20

Min Canon Pixma MG 5350 driller igen, for nogen tid siden fik jeg her på Kandu løst problemet med utydelige udskrifter, det er desværre hver gang jeg skal bruge printeren at jeg lige skal rense printhoveder først.
Nu har jeg igen sat nye patroner i og de første 10-15 print var fine, men nu udskrives rødt som gul,
hvad gør jeg nu?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-03-16 17:33

Får den repareret eller køber en ny...

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-16 17:46

Marken84 det er ikke en pligt at skrive indæg, jeg er lige ved at synes det er et dumt svar

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 20-03-16 18:19

Jeg synes faktisk også det er det dumt spørgsmål - selvom det det siges der ikke findes dumme spørgsmål - så derfor...

Der er da for syv sandelig ikke nogen bedre end dig selv der kan svare på spørgsmålet

Du er jo ikke novice i dette forum og der er jo ingen der kan svare på hvad din printer fejler uden at have set den

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 20-03-16 18:34

o.v.n. du ser gang på gang at marken84 går ind i et hvilket som helst spørgsmål med dumme kommentarer som her. Jeg har tidligere skrevet til hende at der er ingen der forlanger at hun kommenterer, men intet hjælper åbenbart.
Hvis din printer står længe uden at blive brugt, så kan det være grunden. Jeg har den selvsamme printer, men uden dine problemer selvom jeg kun udskriver 1 til 2 gange om ugen. Jeg bruger uoriginale blækpatroner fra billigmedien.de

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-16 18:34

Prøv noget finere papir, billigt kan sætte sig i dyserne.

Kan huske jeg havde lignende problem med min første printer - der brugte jeg stribet papir-blokke og ikke printer papir.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-03-16 19:00

Har du checket at de rigtige farver sidder de rigtige steder, og at du altså ikke er kommet til at bytte om på dem?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-16 19:34

Citat
Har du checket at de rigtige farver sidder de rigtige steder
patronerne blev skiftet et efter et og de første udskrifter var fine og med korrekt farve.
Jeg bruge kopi papir, måske jeg skulle skifte til printerpapir.
Jeg har tidligere haft 4 HP printere og ingen af dem printede forkerte farver eller skulle renses, de tålte bare ikke kopi patroner, det ødelagde de første 2 HP de andre holdt bare op med at virke

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-03-16 19:36

Er det også kopi patroner, du bruger nu?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-03-16 19:54

Hej o.v.n.

Du kan jo evt. rette henvendelse her

http://www.canon.dk/support/consumer_products/product_ranges/printers/pixma/error_codes/

Irriterende når en printer ikke gør det, man vil have den til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-16 20:20

Min pixma MG 5250 kører med det billigste papir som er på tilbud.

Printerpatronerne er fra billigmedien og (syv ni tretten) det kører fint.
Jeg skifter patroner når den ved udskrivning blinker nervøst ved en af farverne.

Jeg tog lige et billede af patronerne - selvom jeg regner med, at du nok har sat dine rigtigt.

Måske kører din printer for lidt så dysserne tørrer ud.

Ps. Tak - nu så jeg lige at der skal skiftes en patron her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-03-16 20:25

Øh - her er billedet.
http://peecee.dk/upload/view/457933

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-03-16 20:57

Jo patronerne sidder i samme rækkefølge som på dit billede, når jeg skifter et efter et burde heller ikke kunne gå galt.
Ja det er kopi patroner og det er først efter at jeg er begyndt at bruge uoriginale at problemerne begyndte jeg har en mistanke men når i andre ingen problemer har med uoriginale hvorfor så jeg?
Jeg kontakter supporten hvis ikke problemet bliver løst med et af forslagene her.
Hvordan renser jeg dyserne? Er det med Vedligeholdelse i printeregenskaber eller skal jeg i gang med en stålbørste selvfølgelig ikke en stålbørste men måske et andet fysisk redskab

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-03-16 21:01

Vedligeholdelse i printeregenskaber er der, du skal ind.

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 200 point
Dato : 21-03-16 01:11

Køber du patronerne hos billigmedien.de? Hvis ikke så prøv dem. Du kan få 2x5 patroner for 188 kr. + forsendelse. Det er dem jeg bruger se her http://www.billigmedien.de/index.php?page=products&product_id=8468

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 21-03-16 07:51

Næsten alle print benytter flere farver samtidig for at opnå ønskede nuance.
Når en farve er tom/spærret bliver farve tone gal, men du kan godt se billed konjektur.
God dag

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-03-16 14:26

Jeg kom til at tænke på, om den lille printplade på farvepatronen måske er snavset, så der ikke kan kommunikeres med printeren.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-16 02:08

Hver gang jeg har fuldført en grundig rensning printes der perfekt men efter 4-5 timer er den gal igen, jeg har en stærk mistanke til at patronerne er for dårlige, nej har har ikke handlet hos Billigmedien før men vil måske prøve, som det er nu er det ret træls.
Patronerne er købt billig hos en kontorbutik, de har ikke engang en hjemmeside

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-03-16 02:10

Tak for svaret bentjuul. jeg prøver Billigmedien det kan kun blive bedre