/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Befordringsfradrag
Fra : Boatfarm
Vist : 558 gange
20 point
Dato : 15-03-16 16:13

Hej.
Jeg er ikke rigtig så meget inde i alt det der med skat, så jeg håber at der er nogen af jer, som kan hjælpe mig.
Jeg skal indtaste mit befordringsfradrag, hvor jeg får et beløb, men når jeg vil overføre det beløb til min årsopgørelse er det ikke det fulde beløb der bliver overført.. nærmere er det halvdelen af det beregnede kørselsfradrag som bliver overført - hvad skyldes det?

Accepteret svar
Fra : marken84

Modtaget 30 point
Dato : 15-03-16 16:20

Det skyldes sikkert du indtaster forkert...

Prøv at læse brugsanvisningen.

Kommentar
Fra : Boatfarm

Dato : 15-03-16 16:25

Jeg ved ikke helt hvad jeg skulle have gjort forkert.
Jeg har indtastet bopæl og arbejdsadresse samt antal dage jeg har kørt frem og tilbage. Det bliver der beregnet en pris udfra og når man så er færdig, står der i bunden "overfør beløb". Den klikker jeg på og derefter godkend to gang til de andre oplysninger.

Godkendelse af svar
Fra : Boatfarm

Dato : 15-03-16 16:26

Tak for svaret marken84.

Jeg ved ikke helt hvad jeg skulle have gjort forkert.
Jeg har indtastet bopæl og arbejdsadresse samt antal dage jeg har kørt frem og tilbage. Det bliver der beregnet en pris udfra og når man så er færdig, står der i bunden "overfør beløb". Den klikker jeg på og derefter godkend to gang til de andre oplysninger.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-03-16 16:30

De første kilometer ( jeg ved ikke i dag, hvor mange, men da jeg var på arbejdsmarkedet 20 km./dag), er ikke fradragsberettigedet, - så kan det måske ikke være derfor. Ellers må du ind på skat og læse reglerne.

Kommentar
Fra : Boatfarm

Dato : 15-03-16 16:36

Jamen når man indtaster det ved skat, trækker de jo selv de først 24 km fra og beregner en pris ud fra det resterende, så jeg tror heller ikke at det kan skyldes det.
Og jeg har prøvet at se om jeg kunne finde et svar på mit spørgsmål, men der er ikke rigtig noget som svarer på det :)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-03-16 16:38

Rubrik 51: Befordringsfradrag (kørselsfradrag)
Rubrikken omfatter:
Dit fradrag for kørsel (befordring) mellem hjem og arbejde. SKAT beregner beløbet ud fra din bopæl, dit arbejdssted og antallet af arbejdsdage. Du får fradrag for kørsel ud over 24 kilometer om dagen.

Tjek oplysningerne
Klik på lommeregneren ud for rubrikken for at tjekke oplysningerne om bopæl, arbejdssted og antal arbejdsdage. SKAT har som regel de rigtige oplysninger, men det er dit ansvar at kontrollere dem og tilføje de oplysninger, der mangler. I nogle tilfælde overfører SKAT dit befordringsfradrag fra din forskudsopgørelse for 2015 og fortrykker dette i stedet for det befordringsfradrag, SKAT selv har beregnet.

Du kan se flere detaljer om, hvordan vi har beregnet befordringsfradraget ved at klikke på TastSelv-menuen øverst på siden og derefter vælge Skatteoplysninger > Befordringsfradrag. Du kan se din forskudsopgørelse ved at klikke på TastSelv-menuen øverst på siden og derefter vælge Forskudsopgørelse > 2015

Sådan ændrer du beløbet
Hvis beløbet er forkert, skal du selv rette det. Klik på lommeregneren ved rubrikken og ret de forkerte oplysninger. Når du trykker Overfør sum, kommer det nye beløb automatisk til at stå i rubrikken. Husk at godkende nederst på siden.

Efter 1. november 2016 kan du ikke længere bruge den automatiske beregner. Du skal selv beregne dit fradrag og skrive det rigtige beløb i rubrikken, hvis du har ændringer.

Mere information
Kørselsfradrag (befordringsfradrag)

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 15-03-16 16:39

Du skal selv beregne dit fradrag og skrive det rigtige beløb i rubrikken, hvis du har ændringer.

Kommentar
Fra : Boatfarm

Dato : 15-03-16 17:22

Altså jeg har læst alt hvad jeg kunne finde omkring det.
Men lad os sige, at jeg skulle have 100kr tilbage i skat. Jeg indberetter mit kørselsfradrag og beregner det til at være 1000kr. Det passer med det skat har beregnet og jeg klikker "godkend". Når jeg så går tilbage til min årsopgørelse er der ikke blevet tilføje 1000kr til de i forvejen 100kr. I stedet er der blevet overført 400kr.
Det jeg ikke forstår er hvorfor jeg ikke får det fulde kørselsfradrag :)