/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
pension vs flytning til udlandet
Fra : lillelyst
Vist : 394 gange
50 point
Dato : 13-03-16 23:10

Hej alle. Er der nogen der helt præcis ved om man kan hæve hele sin pensionsopsparing uden at blive straffet hvis man vælger at immigrere til f.eks. Thailand og vælger at blive boende der det meste af året?

Accepteret svar
Fra : Bille1948

Modtaget 35 point
Dato : 13-03-16 23:18

Hvis du med "straffet" mener at "komme i fængsel", så sker det ikke.

Hvis du mener at "komme til at betale skat", så sker det.

Du kan IKKE flytte ubeskattede midler ud af landet uden at skulle betale skat.

Det ville heller ikke være rimeligt - overfor vi andre.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 14-03-16 11:18

"Det meste af året" giver jo svaret! - Du vil stadigvæk have et ben i DK - og lade os andre betale, når du bliver syg eller gammel?
Ingelein

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 14-03-16 11:39

Vi har vist betalt langt mere end rigeligt i forhold til de fleste, så vores del har I skam nydt godt af. Tilgengæld støder man panden mod muren - kontant - hvis man har brug for hjælp i dette har samfund - hvor især sundhedssystemet i den grad har svigtet voldsomt!! Så ja vi er færdig med at betale til et system der IKKE tilgodeser de ældre og svage men kanaliserer en stor del af vore skattekroner direkte til bekvemmelighedsflygtninger der i den grad kommer op for at udnytte systemet (uden at have bidraget til samfundet på noget som helst tidspunkt - (vi andre har allerede bidraget i over 40 år)), får at vide at nu må de skam godt tage hjem så skal de nok få lommepenge (skattekroner) med hjem!! - Gud bevare mig vel.

Kommentar
Fra : lillelyst

Dato : 14-03-16 11:40

Og kære Ingelein. Vi er skam allerede syge og slidt ned men får at vide at man ikke kan hjælpe os! Supergodt system hvor lægerne skam er meget dygtig må man sige.

Godkendelse af svar
Fra : lillelyst

Dato : 14-03-16 11:42

Tak for svaret Bille1948. Svaret er dog ikke brugbar desværre. Og vi har skam allerede betalt skat af den pension vi har opsparet. Her er der tale om en dobbeltbeskatning.