/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Gartner
Fra : bhermann
Vist : 323 gange
50 point
Dato : 11-03-16 14:34

Selvom vi kun har en rækkehus have, så er vi kørt fast - for meget arbejde, aktiviteter, familie, undskyldningerne er mange - så i år overgiver jeg mig og vil have fat i en gartner. Triste hække, triste fliser, staudebede der skriger om hjælp, beskæring, flytning af buske, der er nok at tage fat på.
Nu fik jeg en folder ind af døren fra Din Gartner, Herlev - der er åbenbart nogen, der kan læse tanker - nogen der kender ham - er han god? Jeg bor i Bagsværd området - er der andre gode forslag til gartnere, de vil anbefale, og som kan købes for overskuelige penge?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 11-03-16 18:05

Ikke tankelæsning, men i disse år er der mange tidligere ansatte gartnere som er presset ud af polakker, og i mangel af andet starter de et enmandsfirma som kan konkurrere med proffer, de er så blevet hjulpet af boligjobordningen med skattefradrag som er udløbet.

Du ved nok at det arbejde som du beskriver ikke er et påskejob, men skal laves i faser hen over sommeren da naturen bestemmer.

Kommentar
Fra : bhermann

Dato : 11-03-16 18:52

Jeg er helt klar over, at det er en længere proces. Netop derfor vil jeg gerne finde en, jeg kan arbejde med nogle måneder - så jeg ville høre om ham jeg havde fundet her var god?
Enmandsfirma med en erfaren rotte vil passe mig glimrende.

Kommentar
Fra : bodillouise

Dato : 12-03-16 07:30

Prøv at Google navn på firma. Det kunne være der kom noget op om det.
Vigtigt er at have hel styr på hvad det er man vil have lavet (skriv det ned i punkter/lave en tegning før og nu)

Når du har fundet den rigtige til opgaven. Kan i tale om hvordan forløbet skal være.
Det kan også være at de ting du vil have gjort, ikke er mulig Eller er en dårlig ide (dejligt med nye øjne på haven og ideer)

Det ville også være en god ide og tænke på hvor mange penge, man vil bruge på projektet.
Når først der kommer gang i haveprojektet kunne det være at man selv blev tændt lidt op og for interesse for at være med.
God arbejdslyst

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 14-03-16 19:37

I Gladsaxe kommune, hvor du bor, er der måske en pensioneret mand eller efterlønner, der har arbejdet for kommunens vej- og parkafdeling, og som nu arbejder lidt med havearbejdefor private - på freelance basis. Du kunne da prøve at ofre en rubrikannonce i GladsaxeBladet eller Bagsværd-Søborg Bladet, og se, om der ikke er respons. Det er tit mest stabilt på den måde.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 15-03-16 15:53

Jeg får nogen til at komme og rense mine fliser lige efter påske... Og imprægnere dem. Og give dem en opfrisker-imprægnering hvert år.
Så er der ikke meget at gøre for mig med den terrasse (80kvm).
Jeg håber så, at jeg har overskud og lyst til at passe krukker og bede, når jeg ikke skal bruge oceaner af tid på terrassen, der dækker det meste af haven.

Firmaet hedder MT Rens. De har en annonce i Søndagsavisen i denne uge. Side 26
Der er 20% rabat på bestillinger inden 1. april..